- 2010. október 6., 13:26
A Sony már meglévő, 280 colos rendszerét hizlalta fel, az eredmény: brutális látvány, jó 3D-vel tömegeknek.

A Sony már meglévő, 280 colos rendszerét hizlalta fel, az eredmény: brutális látvány, jó 3D-vel tömegeknek.

A CEATEC nem nagy. Kis túlzással az egész kiállítás elférne az IFA két nagyobb csarnokában, a Panasonic, a Sharp, a Toshiba és a Sony standja pedig méretre jóval kisebb, mint akár az IFA-n, akár a CES-en. A kontraszt a Sony esetében a legnagyobb – viszont mégis a Sony az, aki az egyik leglátványosabb dolgot állította ki, merthogy pavilonjának egyik fele gyakorlatilag egy óriásira nőtt kijelző volt. Az óriásit szó szerint kell érteni, 867 colos képátló (22 méter), 19,2×10,8 méteres felület jellemzi az összesen 690 szegmensből összerakott felületet. A Sony korábban egyszer már megmutatta ezt a kijelzőjét a foci vb előtt, a jóval kisebb, 280 colos verziója pedig többször is látható volt – sőt, az egy ideje meg is vásárolható.

Az óriási „tévé” minden egyes pixele három LED-et tartalmaz, a képpontok közötti távolság pedig 4,44 mm – soknak tűnik, de 10-12 méterről már egyáltalán nem látni a LED-ek közti szünetet. A felbontás 4320×2430 pixel 2D-ben (ami nem sokkal rosszabb, mint a moziban) és 4320×1215 3D-ben; merthogy a fal térbeli megjelenítésre is képes, passzív szemüveggel (a sorok felezésével, értelem szerűen). A Sony már több ügyféllel is tárgyal hasonló méretű fal üzembe helyezéséről, a célcsoportot pedig természetesen azok a vállalatok jelentik, akiknek a fal kiválóan használható reklámfelületet jelenthet.

A konstrukció fényerőben jól teljesít: 2000 cd/² ez az adat, ami elég erős ahhoz, hogy a falat ne csak zárt térben lehessen használni – ahhoz viszont azért nem elég nagy, hogy közvetlen napfényben is jól látható képet adjon. (És mellesleg a teljes kültéri üzemeltetés is kizárt, mert a konstrukció, legalábbis alapból, nem is vízálló.)

Címkék
Hozzászólások