- 2014. október 8., 11:52
A digitális hirdetőtáblák megjelenésével új korszak kezdődött a kereskedelemben, ami most jön, az már ijesztő.

A digitális hirdetőtáblák megjelenésével új korszak kezdődött a kereskedelemben, ami most jön, az már ijesztő.

A Fujitsu (és még több más gyártó is persze) eltökélten dolgozik azon, hogy a digitális hirdetőtáblák hatékonyságát a végletekig növelje. A vállalat most bemutatott rendszere minden eddigi megoldást a sarokba küld, mivel direktben azt tudja elemezni, hogy a boltba betévedő vásárló mikor mit néz a polcon. Vagyis nem kell becslésekre alapozni (nem kell nem és életkor alapján egy adatbázisból találgatni, hogy mi lehet érdekes valaki számára).

Mindez egy kamera és egy, a szemmozgást követő szoftver segítségével működik. Az adatokat egy számítógép elemzi, és több mindent lehet kezdeni vele. Például a nap végén megnézhetjük, hogy a kitett portékák közül melyikre vetettek sok és melyikre kevés pillantást, így segít optimálisan berendezni a helyiséget. Főleg, hogy még azt is képes megmutatni, hogy a vásárlók a polcot milyen szisztéma mentén nézték végig. Ez még nem is lenne gond. Az ijesztő az, hogy a rendszer akár arra is képes, hogy valós időben az eladó fülére súgja, hogy aki éppen csak téblábol a polcok előtt, az melyik terméket nézi – így oda lehet ugrani mellé, és könnyebben meg lehet győzni, hogy vásároljon is valamit.


Az elgondolás az, hogy mindenkinek tetszik, ha az eladó olvas a gondolatában – de vajon a valóság is ez? Ennek a kevésbé zavaró verziója az, ha a (szó szerint) kiszemelt termékről egy a bolt (előre letöltött) saját alkalmazása tölt le azonnal információt, ezt ugyanis a vásárlók minden konfrontáció nélkül figyelmen kívül hagyhatják. A szoftveres információ azért is tűnik egyébként szimpatikusabbnak, mert akár arra is lehet használni, hogy a közösségi oldalakról összegyűjtse a termékkel kapcsolatos véleményeket, így valós segítséget lehet adni a vásárláshoz (ami mondjuk nem a kereskedő, hanem a vásárló érdeke). Egyelőre nagyon még nem kell aggódni, mert csak prototípusról van szó, és a rendszer elkerülése a megjelenés után sem lesz túl nehéz, mert jelenlegi verziója csak kis területet tud elemezni, így csak kisebb boltokban lesz használható, nagyáruházakban nem.

A Fujitsu egyébként egy borospincét rendezett be, ahol a Gaze nevű kütyü azt mérte, hogy a kihelyezett négy üveg borból melyik érdekli a legjobban a felhasználókat, de azt is meg lehetett nézni, hogy aki leült a székbe, az pontosan milyen sorrendben nézte meg őket.

Címkék

Ezek is érdekelhetnek

2009. május 29., 08:00
2009. július 3., 08:00
2012. június 26., 12:00
Hozzászólások