- 2014. október 9., 12:55
Nem publikus, de megesszük a kalapunkat, ha a Mazda nem a Stanley rendszerét használja. Mégis sajátként tekint rá.

Nem publikus, de megesszük a kalapunkat, ha a Mazda nem a Stanley rendszerét használja. Mégis sajátként tekint rá.

Reggel már írtunk a Stanley ügyes LED-es lámpájáról, amely mindig úgy világítja meg az utat, hogy a szembejövő autókat ne vakítsa el a lámpa fénye. Nos, más vállalatok is látnak fantáziát hasonló fejlesztésben – vagy inkább abban, hogy megvásárolják a technológiát, mint például a Mazda, aki minden valószínűség szerint Stanley egyik partnere lett. Ezt hivatalosan egyik gyártó sem erősítette meg, de elég csak a hardverre nézni, és máris látjuk, hogy kísérteties a hasonlóság am modulok között. Egyébként a Mazdánál azt állították, hogy saját fejlesztés, amire magyarázatot adhat az, hogy a Stanley-től csak a hardvert veszik, és a vezérlést végző algoritmust saját maguk fejlesztik.

A Mazda Adaptive LED Headlight névvel illeti a technológiát, és fentiek fényében nem meglepő, hogy szintén hat szegmenset tartalmaz lámpánként (összesen tehát tizenkettőt egy autóban, amelyek közül néhány azért fedi egymást. A fényforrás előnyei ugyanazok: az országúti fényt váltaná ki, vagyis a tompított mellett lenne használható, de sosem kellene lekapcsolni, ha valaki jön szembe vagy épp előttünk halad. Helyette a lámpa elvégzi a feladatot, akár úgy is, hogy a szembejövő autó mindkét oldalára világít, csak az autó sofőrjének sávjában nem. A forgalom elemzése kamerával történik (ami a megbízhatóság szempontjából jó hír egyébként, lévén, hogy a mostani adaptív rendszerek is hasonló elven működnek, tehát nem arról van szó, hogy a mesterséges intelligenciát a nulláról kellene úmegírni).

Az ALH a meglévő rendszerekkel összehasonlítva

Arra viszont kíváncsiak leszünk, hogy a hatóságok engedélyezni fogják-e az adaptív távolsági fény használatát – ami alapvetően attól függ a Mazda esetében is, hogy a vállalat mennyire tudja garantálni a pontos működést, vagyis azt, hogy a szembejövő autókat semmi esetre sem fogja elvakítani egy esetlegesen meghibásodott, vagy a környezeti viszonyokat rosszul felmérő rendszer. Viszont az is igaz, hogy egy ilyen okos lámpa, ha megbízható, akkor még a szembejövő biztonságát is elősegítheti – mivel a rendszer automatikus, ezért a környező forgalommal nem törődő refihuszárok végre eltűnhetnének az utakról.

Címkék