Az ADB névre keresztelt megoldás LED-ek segítségével működik, és képes felismerni a vezetési környezetet.
ADB vagyis Adaptive Driving Beam a neve annak a megoldásnak, amelyet a Stenley fejlesztett ki. A projektoros lencsével működő rendszerben a fényt összesen hat LED szolgáltatja, amelyek egymástól teljesen függetlenül kapcsolgathatók, így az autó fényszórója, ha szükséges, sávokban világítja meg előttünk az utat. Az egészben az a jó, hogy egy kamerával és némi okos vezérléssel párosítva úgy lehet bevilágítani vele Tolnát-Baranyát, hogy sem az előttünk haladókat sem a szembejövőket nem vakítjuk el.
A Stenley ADB kamera segítségével elemzi az utat, és ha szembe jön egy autó, akkor úgy kapcsolgatja a LED-eket, hogy a fényszóró abba az irányba, ahol a másik autó van, ne világítson. A helyzet ugyanez akkor, ha előttünk halad valaki, hiszen az sem szép dolog, ha a visszapillantója segítségével vakítunk el valakit.
A már létező megoldásokhoz képest jobban formálható világítási terület mellett az ADB további előnye, hogy olcsóbb, mint a hasonló célra kifejlesztett, de motoros lencsemozgatással működő fényszórók. Azt viszont sajnos még nem lehet tudni, hogy gyakorlati környezetben hogyan vizsgázna a rendszer, és nagy számú mintán alapuló tapasztalat addig nem is lesz, amíg a lámpát valamelyik autógyártó el nem kezdi használni – erre van esély, de szokás szerint a bevezetés várható időpontját illetve márkanevet nem kaptunk.
Az autógyártókat egyébként nagyon foglakoztatja a világítás kérdése, mert a balesetek jelentős része történik éjszaka; szakértők pedig úgy vélik, hogy erősebb fényszóróval ezek egy része megelőzhető lenne. A CES-en láttuk például, hogy az Audi lézeres egységben gondolkodik – vannak tehát elképzelések, így remélhetőleg a közlekedés hamarosan tényleg biztonságosabbá válik, és nem csak a csúcskategóriában.