- 2014. október 10., 10:10
A TDK egyike azon gyártóknak, akik rajta vannak, hogy a tisztán elektromos autókat menet közben is tölthessük.

A TDK egyike azon gyártóknak, akik rajta vannak, hogy a tisztán elektromos autókat menet közben is lehessen tölteni.

Éppen ezért érdekes, hogyan látják a vezetők a jövőt, és persze az is, hogy a jelenlegi technológiával mire lenne képes egy rendszer – legalábbis elméletben. A TDK standján korábban is láttunk már olyan koncepciót, amely arra az elvre épült, hogy az autók menet közben, az útburkolat alá épített indukciós tekercsek segítségével folyamatosan töltenék akkumulátorukat, amelyek így elméletben sosem merülnek le. 2012-ben még csak egy makettet láthattunk, tavaly viszont már elkészült az első prototípus, amely a konkurens megoldásokhoz hasonlóan hatalmas volt. Mostanra odáig sikerül eljutni, hogy a töltés két eleme (az energiát leadó és az azt felvevő tányér) is vállalható nagyságú lett, persze azt azért tegyük hozzá, hogy a jól működő rendszerhez az alsó dobozból akár több százezret is fel kell használni, hiszen a mozgó autók vezeték nélküli töltése csak akkor ér valamit, ha az utak nagyobb részén működik. Bár elméletben olyan infrastruktúrát is lehetne építeni, ami csak a pirosnál álló autókat tölti, de ez szimulációk alapján nem lenne elég hatékony.

A TDK a ma rendelkezésre álló technológiával már 3,3 KW energiát képes átadni, és a töltésben résztvevő két egység között relatív nagy, akár 10 cm-es távolság is lehet. Ez nagyon nagy előrelépés az évtized első évében uralkodó állapotokhoz képest, de ahhoz még mindig kevés, hogy a rendszer gyakorlati alkalmazásán akár csak gondolkodni lehessen. A távlati tervek szerint 2018-2020 között az átadható energia mennyiségét kétszeresére szeretnék növelni a mérnökök, úgy, hogy az áthidalható távolság is legalább a kétszeresére változzék. Ezekkel a paraméterekkel már valós alternatíva lehet a menet közbeni töltés – és már csak az több billió jenbe kerülő infrastruktúra kiépítése fog hiányozni a boldogsághoz.

Hogy ez a projekt is haladjon, első körben valószínűleg a teljes úthálózat lefedése helyett inkább olyan parkolókat alakítanak majd ki városszerte, amelyek alkalmasak az ott leálló autók töltésére. Ez sokkal olcsóbb, és ha valaki nincs úton egész nap, akkor megfelelő energiát tud biztosítani.

Címkék
Hozzászólások