- 2016. október 4., 18:30
Ép ésszel nehéz felfogni, hogy miért kell külön robot(ocska) olyan feladatra, ami telefonnal is elvégezhető.

A Sharp tavaly a CEATEC-en mutatta be a RoboHon-t, idén tavasztól pedig meg is lehet a kütyüt vásárolni. Az apróság egy személyi asszisztens, voltaképpen ugyanazt tudja, mint a Siri vagy a Google Now, ezeknek a japán megfelelője. Felmerülhet a kérdés, hogy akkor a Sharp miért nem inkább egy telefonba építi be mindazt a tudást, amit a robot kapott – a válasz erre pedig eléggé sajátos. Elsősorban azért, mert egy telefonnal beszélgetni unalmas és furcsa lenne. Hát erre most mit lehet mondani? Ha a japánok szerint ez így van, akkor legyen, európai logikával viszont éppen az a különös, hogy a japánok inkább visznek magukkal egy újabb kütyüt, mintsem hogy a feladatra egyébként tökéletesen alkalmas telefont használják.

Talán nem meglepő, hogy a robot hardvere az elmúlt egy év során szinte semmit sem változott, viszont minden hónapban újabb és újabb szoftvert kap a RoboHon, amely többnyire hibajavításokat tartalmaz, néha azonban egy-egy új funkciót is tanul a robot. A legutóbbi fejlesztésnél például a navigációs modul lett sokkal okosabb, hiszen a robot most már nemcsak a térképet tudja megmutatni, ha készülünk valahova, hanem arra is képes, hogy elnavigálja gazdáját a célig.

Ezek is érdekelhetnek

2011. december 18., 12:00
2014. augusztus 22., 08:00
2015. november 19., 12:00
2012. június 18., 12:00
2015. július 13., 09:00
2012. augusztus 14., 12:00
Hozzászólások