A japán gyártó előadásai rendszerink különlegesek, várakozásaink szerint ez most sem lesz másképp.
Egy bejelentéssel kezdődik az esemény: a japán gyártó 2018-ban lesz 100 éves, addigra egy „zöld innováció” koncepcióját szeretné megvalósítani. Ez a szokásos irányvonalakat jelenti természetesen: gyártás környezetre gyakorolt hatásainak minimalizálása, megújuló energiaforrások kiaknázása, napenergia, alacsony fogyasztású termékek…
De emellett a Panasonic 2014-ig Tokyo mellett egy teljes öko várost is fel szeretne építeni, amely 1000 családnak ad majd otthont a tervek szerint. A cél az, hogy ez az 1000 ház teljesen lecsatlakozzon az elektromos hálózatról, és azt legfeljebb backupként használja.
Részben ennek a szellemiségnek tudható be, hogy a Panasonic amerikai központja is elköltözik New Jerseybe, valamint, hogy április 1-jén megalakul a Panasonc Eco Solutions North America is.
A bevezető után egy termékbejelentés következik (ami egyébként szokatlan a Panasonictól): megérkezett a ToughPad széria, a Panasonic strapabíró notebookok után tehát strapabíró táblagépeket is fog gyártani. Hopp, véletlen leesett. De nem lett semmi baja.
eXoconnect: a Panasonic számos légitársaság fedélzeti interneteléréséhez biztosítja a hardvert, olyan sebességet lehetővé téve, amivel még a video streaming is működik.
Tévék
Nem is igazán lehet kérdés, hogy a 3D fókusz lesz 2012-ben is. A tévék között a VT, a GT és az ST plazmaszéria valamint a WT és DT LCD-tévék lesznek 3D-sek. Becslések szerint a gyártó összes eladott tévéje közül 20% lesz 3D-s. A termékpalettán a plazmák között 93%, az LCD-k között 40%, a Blu-ray lejátszók között 66% lesz 3D-képes. A Panasonic bízik abban, hogy most már a tartalom is meglesz.
Ezt elősegítendő, a DirectTV 3D adót indít a Panasoniccal közösen. A japán gyártó bejelenti a Z10000 Full HD 3D kamerát, amely csökkenti a minimális felvételi távolságot 3D-ben: most már 50 cm-ről is lehet felvételt készíteni, ami a korábbi távolság fele. További tartalmat jelent, hogy az NBC az olimpiát 3D-ben közvetíti majd, közel 200 órányi anyagra lehet számítani, a nyitó- és záróünnepséget is beleszámítva. (Vajon a 3D közvetítés eljut majd Magyarországra? Reméljük, hogy igen.)
Az okostévé funkciók is fontosak a gyártónak, a VIERA Connecten keresztül elérhető tartalmak mennyisége és minősége 2012-ben is nőni fog (ez persze főleg Amerikára vonatkozik). A cél – nem túl meglepő módon – hogy a tévé az otthoni szórakozás központja legyen, bárhonnan is érkezzék a tartalom. Az új partnerek között van a Flixter, a Disney, a Miramax és a MySpace.TV is – utóbbitól a Panasonic azt várja, hogy a közösségi szolgáltatások integrációja révén teljesen megváltoztatja a tévézési szokásokat.
Egy kis kitérő: új termék a Skype Communication Device, amellyel a lakás bármely pontjáról lehet videotelefonálni. A kütyü elég kicsi ahhoz, hogy kényelmesen hordozhassuk, és elég nagy ahhoz, hogy képe használható méretű legyen.
A Panasonicnál is lesz 4K×2K-s tévé, igaz, az nem egyértelmű, hogy piaci termékekről vagy prototípusokról van szó. Gyanítjuk, hogy ez utóbbi kategóriába esik még mindig a 152 colos plaza monstrum, amely mellé a világ legkisebb, 20 colos 4K×2K LCD-jét hozta el a Panasonic.