- 2013. január 6., 14:44
A Visteon a CES-en megmutatja, hogy szerinte milyenek lesznek az autók belül – 2020-ban.

A Visteon a CES-en megmutatja, hogy szerinte milyenek lesznek az autók belül – 2020-ban.

A bemutató eszköze az e-Bee koncepcióautó lesz, amelyet a vállalat telepakolt különféle olyan elektronikus kiegészítőkkel, amelyek a vezetők kényelmét segítik elő. A Visteon a bemutatóhoz egy EV-t, egészen pontosan egy Nissan Leafet használ majd. A vállalat nem a vezetést segítő extrákra, hanem a kényelmi funkciókra koncentrál; rendszere például arra képes, hogy a vezetőt arc alapján azonosítsa. Ez sok esetben hasznos lehet; az azonosítás szolgálhat például slusszkulcskén, feltéve, hogy elég megbízható lesz, nem lehet például egy sima fotóval átverni. Az arcfelismeréshez sok egyebet is lehet kötni, például az ülés- és tükörbeállításokat. Szerintünk a gyártó egyébként elég pesszimista, nem látjuk, hogy miért kellene 2020-ig várni ahhoz, hogy a felhasználói azonosítás gyors és egyszerű legyen. Sok felsőkategóriás autóban például már ma is működik olyan rendszer, ami az ülés- és tükörbeállításokat el tudja tárolni, az NFC terjedésével pedig szerintünk gyorsan, akár két éven belül eljöhet az az idő, amikor az autót egyszerűen a telefonunk segítségével nyithatjuk ki, a profilunkat pedig úgy tudjuk majd kiválasztani, hogy a telefont egy pillanatra a műszerfalra tesszük.

Igazából a Visteon további újdonságait is megvalósíthatónak gondoljuk már rövidebb távon is: például néhány éven belül kiválóan működhet, hogy az autó a vezető azonosítása után megnézi, hogy adott időpontra van-e naptárbejegyzés, azaz lehet-e tudni, hogy mi lesz az
úti cél. Itt inkább az jelenthet majd kihívást, ami nincs a naptárban. Aki például minden kedden délután sportolni megy, nem biztos, hogy ezt beírja a naptárba, a rendszernek ezeket a dolgokat is meg kell majd valahogyan tanulnia – a Google Now személyében viszont már ma is létezik az a technológia, ami tudja mindezt.

A Visteon nemcsak a vezetővel, hanem az utasok kényelmével is foglalkozik, rendszere minden utazónak WiFi hozzáférést biztosít például, így menet közben is mindenki a saját (felhőben tárolt) zenéjét hallgathatja. Végül, de nem utolsó sorban a koncepció a gyártóknak is kedvez: mivel az elgondolás szerint minden műszert LCD-k helyettesítenek majd, a gyártóknak sokkal könnyebb lesz az autókat lokalizálni: nem lesz szükség például arra, hogy a km/h-át mutató műszer helyett a világ egyes részein mérföld/h-ás műszert kelljen beszerelni, elég lesz az autók szoftverét módosítani.

Hozzászólások