- 2014. január 6., 22:42
A Panasonic bevállalta: a sajtón elhangzott, hogy a plazma képminőséget sikerült LCD-vel is elérni.

A Panasonic bevállalta: a sajtón elhangzott, hogy a plazma képminőséget sikerült LCD-vel is elérni.

A Panasonic sajtótájékoztatója előtt a legnagyobb kérdés az volt bennünk, hogy a japán vállalat hogyan fogja kitölteni azt az űrt, amit a plazmatévék gyártásnak befejezése hagy maga mögött. Választ egyelőre nem kaptunk – azaz kaptunk, de olyat, amit látatlanban biztos, hogy nem hiszünk el. De haladjunk szépen sorban.

Az előadás azzal kezdődött, hogy a Panasonic sokkal több, mint egy tévégyártó, és, hogy a következő fél órában több meglepetést is hallani fogunk; a vállalat kimozdul a házból és olyan termékeket is bejelent, amiket hordani lehet.

Ezek után kissé váratlanul egy 4K OLED Video Wave fantázianevű OLED-falat kaptunk a kivetítőre, amely ívelt felületű, de nemcsak homorú, hanem domború formákkal is operál. Úgy látszik, hogy a Panasonic vonzódik a különleges kijelzőkhöz, a vállalat korábban plazmára alapozva henger alakú hirdetőtáblát is bemutatott már. A 4K OLED Video Wave természetesen nem otthoni termék, hanem vállalatoknak szánt megoldás, leginkább hirdetőtáblának jó. Ennek ellenére látványos, reméljük, a standon is meg lehet majd nézni.

4K vonalon maradva, a Panasonic elsősorban nem az otthoni felhasználókban látja a lehetőséget egyelőre, hanem az üzleti területen, így elsősorban a vállalati 4K-s termékek szerepelnek a fókuszban. Ezen a részterületen egyébként piacvezető is a japán gyártó.

A 4K-s tévék mellé érkezik egy 4K-s kamera, amely tavasszal már kapható lesz. A 4K Verivam akár 120 Hz-es képsebességgel is fog tudni rögzíteni. Akinek pedig nem tévére, hanem projektorra lenne szüksége, az év vége felé szintén fog tudni Panasonic logós terméket választani magának.

Egy ügyes átkötéssel máris a tableteknél vagyunk: a 20 colos 4K-s táblagép megint feltűnik, de új modell is van, a 7 colos ToughPad FT-M1 személyében.

Ez a világ legkönnyebb és legvékonyabb olyan táblagépe, amely mindenféle mechanikai hatás ellen védő tokozást is magáénak tudhat. Már ennyi specifikációból is látszik, hogy a táblagépek esetében sem az otthoni, hanem a vállalati szegmens meghódítása a Panasonic célja.

Ugrás vissza az UHD felbontáshoz: a Churchill Down versenypályára (Kentucky) egy világrekorder méretű, 1500 colos UHD felbontású kijelzőt épít a Panasonic, amely átadásakor természetesen a világ legnagyobb 4K-s kijelzője lesz. A tervek szerint áprilisban már működni is fog.

Az otthoni felhasználóknak is lesz azért UHD felbontást nyújtó tévé, a Panasonic 2014-ben már egy 85 colos modellt is be fog mutatni. A tévékkel kapcsolatban azonban fontosabb, hogy a vállalat állítólag megoldotta, hogy a plazma képminősége LED-es LCD-vel is elérhető lesz. Kíváncsiak vagyunk – egyelőre szkeptikusak is. A másik érdekesség az, hogy a Panasonic nagyon a perszonalizáció irányába mozdul el. Tavaly kezdődött a folyamat a kezdőképernyővel, az idei tévék azonban már intelligens módon tartalmat is fognak ajánlani, valahogy úgy, mint ahogyan a YouTube is feldobálja azokat a videókat, amelyekről az előzmények alapján úgy gondolja, hogy érdekelhet minket. Ez lesz a Life+Screen. A tévé ráadásul arcfelismerésre is képesek lesznek (bár nyilván nem minden modell), így a család minden tagja automatikusan a „saját adagját” fogja kapni. Elvileg (bár nem volt teljesen egyértelmű), ez a tartalomajánló rendszer minden tévén megtalálható lesz, vagyis a Panasonic csak okostévékben gondolkodik. Az UHD sorozattal együtt 2014-ben összesen 5 termékcsalád lesz (Amerikában legalábbis, lehet, hogy az európai kínálat némileg eltér majd).

Az utolsó 4Ks- termék egy olyan videokamera, amelyet a vállunkra (vagy bárhova máshova) lehet felerősíteni.

Alig maradt idő, a 4K szinte mindent felemésztett.

Fényképezőgépeknél a Lumix GX7 a legnagyobb újdonság. Egy éles váltással feltűnik egy hajszárító – ezt most nem egészen értjük, de szerencsére ennek a résznek máris vége.

Megtudjuk, hogy a Panasonic legdinamikusabban fejlődő területe jelenleg az autós kiegészítőkkel foglalkozó divízió, amibe beletartozik a hifitől kezdve az elektromos autóknál alkalmazott akkumulátor is. Utóbbit nem véletlenül említettük, a Panasonic és a Tesla megállapodtak 2 milliárd darab Li-Ionos áramforrás leszállításáról, amelyet az elkövetkezendő négy év során fog teljesíteni a japán vállalat. A Panasonic egyébként a 10 legnagyobb autógyártóval ápol valamilyen kapcsolatot. A BMW-vel közösen például olyan HUD kijelző fejlesztése zajlik, amely a jelenlegi megoldásokhoz képest sokkal olcsóbb és 40 százalékkal kisebb helyet is foglal az autóban.

Bár új elemként jelenik meg az automatikus vezérlés és a balesetmegelőző rendszerek fejlesztése, rutinos CEATEC látogatóként tudjuk, hogy a Panasonic már évek óta kísérletezik ezen a területen.