A Samsung mintha elvesztette volna a monyóját, legalábbis a sajtótájékoztató elég lapos volt. Mutatjuk, mi történt.
Tim Baxter, a Samsung USA elnöke rögtön belevágott a közepébe, amikor azt mondta: tavaly megígérte, hogy mainstreammé teszi a 4K-t. Elmondta, hogy mit és hogyan tett ennek érdekében a vállalat, és azt is, hogy az erőfeszítéseknek hála 60%-os részesedést sikerült elérni az UHD-tévé piacon. Ez mondjuk csak az USA-ra érvényes adat, de így is nagyon szép. Ennél érdekesebb, hogy nagyon úgy tűnik, hogy van igény az ívelt felületekre, mivel az eladott 4K-s tévék fele ívelt volt. Éles váltással a háztartási termékek és az okosórák is szóba kerültek, de csak néhány adat hangzott el, ezek talán annyira nem voltak fontosak.
Kiderült, hogy a Samsung-féle Milk Music mellé érkezik a Milk Video, és mindkettő elérhető lesz a gyártó okostévéin is. A Samsung Gear VR szemüvegeire is lesznek elérhető tartalmak, a Milk VR rendszerben, ez 360 fokos videókat tartalmaz majd.
Viszont úgy tűnik, hogy a Samsung is új területre merészkedik, mert ezután a bevezetőben az okosotthonokról volt szó, és arról, hogy a Samsung tavaly egy felvásárlással (SmartThings) teremtette meg a feltételeit annak, hogy be tudjon lépni a smart home piacra. Mindez azonban csak kedvcsináló volt, most következzenek a termékkategóriák kicsit részletesebben.
Michael Bay lejátszotta az esélyét tavaly, most a Walking Dead producere, David Alpert érkezett, aki bejelentette, hogy a Milk VR platformra több rövid videót is készítenek. Egyelőre még nem tudjuk, hogyan festenek majd ezek a filmek, de az biztos, hogy eljön azoknak a videóknak a kora, amit többször is érdemes lesz megnézni. És amelyek valóban mindig új élményt adnak majd.
Ezután néhány olyan információk következett, ami csak az amerikai piacra érvényes; például az USA-ban a koreai gyártó egybeolvasztja a szórakoztatóelektronikai részleget és a mobil részleget. Persze lehet, hogy ez idővel a világra is kihat majd, ha a kedvezőek a tapasztalatok, nem kizárt az egyesítés máshol is.
A Samsung alelnöke, Joe Stinziano érkezett a színpadra, aki azzal nyitott, hogy a vállalat nyolc éve vezeti az amerikai tévé piacot. Ennek vélt vagy valós okait sorolta, marketing szöveg, ugorhatunk. Érdekesebb is, hogy ezután az UHD tévékre kerül a sor, ahol persze megint előkerült, hogy a részletesség önmagában nem elég; ez az egész pedig csak a felvezetés volt ahhoz, hogy kiderüljön, a Samsung is belépett az UHD Alliance szövetségbe. Tehát várható, hogy a Samsung UHD tévéi is nagyobb színteret, szebb színeket és jobb hangot is kínálnak majd. A koreai gyártó az ezt lehetővé technológia megoldásoknak gyűjtőnevet is adott: SUHD TV. Ez nagyvonalakban, de nem kizárólag a Samsung Quantum Dot megoldása; bár ez így nem hangzik el, az viszont igen, hogy a képminőséget nanokristályok (mint hardver) és kifinomult algoritmusok (mint szoftver) növelik.
Trendi az ívelt felület, de hogy még inkább az legyen, a Samsung Ives Behart is felkérte, hogy alkosson valamit. Ennek eredménye az alábbi installáció. Igen, a fekete doboz is a tévéhez tartozik.
A Samsung 2008-ban mutatta be a világ első okostévéjét, már a technológia a teljes általánosságig jutott, és hamarosan minden tévé okostévé lesz. És jött a nagy bejelentés: 2015-ben (-től) minden Samsung okostévé Tizen operációs rendszert futtat majd. Úgy tűnik, hogy valódi volt a kiszivárgott kép is, tehát a Samsung lemásolta az LG-féle webOS kártyás felületét. (Természetesen a rendszert holnap ki is fogjuk próbálni, a tapasztalatokról amint lehet, be is számolunk.) Konkrét jellemzőket viszont nem kapunk, csak általános bemutatást – sajnos.
Ismét Mr. Stinziano alelnök úr lépett a színpadra, hogy elmondja, a Samsung a tévék piacán ott van, ahol lenni szeretne, a következő lépés az, hogy a vállalat meghódítsa az audio világot is. Ennek egyik eszköze a Milk Music platform lesz, de természetesen lesznek prémium termékek is, mint például a 360 fokban sugárzó, pár napja bejelentett hangszóró.
Az előadás utolsó 15 perce minket annyira már nem hozott lázba, mert a háztartási termékekről volt szó…