- 2015. január 10., 12:16
A G Watch R-hez hasonló dizájnnal, de Android Wear helyett webOS-szel működik az Audi által bemutatott okosóra.

A G Watch R-hez hasonló dizájnnal, de Android Wear helyett webOS-szel működik az Audi által bemutatott okosóra.

A német autógyártó két standdal is jelen volt a CES-en. Az egyik helyen az Android Auto volt terítéken; a rendszer érdekes, szó se róla, minket viszont jobban érdekelt az NFC-s indítás, amelyet kint a szabadban lehetett kipróbálni. A demó rögtön azzal indult, hogy kiderült, létezik egy Audi okosóra, amely nem az Android Weart, hanem a webOS-t futtatja – ebből pedig már tudni lehetett azt is, hogy a készüléket az LG gyártja a német márka számára. Több infót viszont nem sikerült szerezni a kütyüről, mert elsősorban nem az óra képességeit, hanem az NCF-s zárat mutogatta az Audi.

A technológiáról annyit már az elején elmondanánk, hogy egyelőre biztosan nem a kulcs kiváltására, hanem annak kiegészítésére született, tehát a klasszikus módon továbbra is minden kocsi nyitható marad. A lezárt autót könnyen kinyithatjuk viszont úgy is, ha az NFC chippel szerelt órát vagy okostelefont (amire előzőleg letöltöttük az Audi segédprogramját is) a kilincshez érintjük.

Ezután a jármű beindításához a középkonzolon lévő felületre kell helyezni a mobilt: néhány másodperc alatt megtörténik az azonosítás, és már indulhat is a kocsi. Az NFC előnye, hogy sokkal rugalmasabb kezelhetőséget ad. Ha például a férj egy üzleti úton van, és véletlenül elvitte a kocsi kulcsát, egyszerűen adhat jogosultságot az otthon maradt feleség számára – akár úgy beállítva is, hogy az engedély csak egy napig legyen érvényes. A jogokat az autó a felhőben kezeli, és természetesen nemcsak az Audi alkalmazásával lehet őket módosítani vagy visszavonni, hanem akár interneten is (myAudi) – ez praktikus mondjuk akkor, ha a tulajdonos elhagyja a telefonját.

Az app természetesen nemcsak a kulcsokat kezeli, hanem egy sor, az autóval kapcsolatos információt tud jelezni, így például a megtett kilométerek számát, de akár azt is, ha elérkezett mondjuk az olajcsere időpontja. A rendszer egyelőre csak prototípus de optimális esetben akár egy éven belül is viszontláthatjuk.



Címkék
Hozzászólások