Az EV-k egyik legnagyobb gondja oldódhat meg egy csapással. Vagy nem. De az ötlet jó.
Az elektromos autókkal az a legnagyobb gond, hogy a töltés sokáig tart; bár vannak már olyan megoldások, amivel a töltési idő akár 15 percre is lecsökkenthető, ma még messze nem az a jellemző, hogy a járműveket ilyen gyorsan fel lehetne tölteni. És további gond az is, hogy a hatótávolság sem nagy, tehát nemcsak hosszabb ideig tart a töltés, hanem arról is szó van, hogy ezt a műveletet többször kell elvégezni. A Panasonic és a Gogoro most előállt egy olyan megoldással, ami talán áttörést jelenthet. Az új fejlesztésű töltő nem sokkal gyorsabb, mint elődei, különlegességét az adja, hogy egyszerre több akkut is képes kezelni, így a töltést nem kell megvárni. Csupán le kell adni a mi üres energiaforrásunkat, és elvenni helyette egy olyat, amelyet már feltöltött az állomás.
A módszer nagyon jónak tűnik, az egyedüli probléma azzal van, hogy így az autónkba egy olyan alkatrész kerül, amely nem a miénk. Ez problémás lehet, főleg egy akkunál, amely azért veszélyes is; mi legalábbis nem szívesen tennénk be olyan egységet, amelyet korábban mások is használtak. De lehet, hogy ezzel a véleményünkkel egyedül vagyunk. Mindenesetre most lesz idő tesztelni a szolgáltatást, amelyet első körben természetesen Japánban fognak bevezetni. Ahogyan a fotókon is látszik, nem autóban, hanem motorban tesztelik a cserélős töltőt, aminek egyszerűen az az oka, hogy az autóban lévő akkuk sokkal nehezebbek annál, hogy csak így egyszerűen ki lehessen őket kapni a helyükről. És rendszerint jobban el is vannak dugva. Ha azonban a Gogoro töltője sikeres lesz, nem kizárt, hogy az autók nagyméretű akksiját több kisebbel helyettesítik, vagy kerül melléjük legalább egy kisebb modul is, ha gyorsan energiára lenne szükségünk.