- 2015. január 10., 10:19
A QNX autós rendszerében még a tükröket is LCD-re cserélték. A Maserati nem bánta, mert ennél többet kapott.

A QNX autós rendszerében még a tükröket is LCD-re cserélték. A Maserati nem bánta, mert ennél többet kapott.

Először csak az tűnhet fel, hogy a Maserati Quattroporte GTS tükrei egy kicsit mások. Aztán az, hogy tényleg a mögöttes forgalmat (bámészkodókat) mutatja, végül pedig az, hogy ez LCD. A lényeg persze nem ez, hiszen kamerás holttérfigyelő rendszerek már ma is működnek nem egy autóban. Az LCD arra lehet jó, hogy gyenge fényviszonyoknál növelje az érzékelt teret, ha pedig vakít egy autó fényszórója, azt egyből kiszűrje. A legnagyobb újdonság mégis az, hogy ez a rendszer nagyobb látószögű a sima tükröknél – még ha ez elsőre nem is látszik.

A QNX (BlackBerry, ha így ismerősebb) a Maseratival közösen ebben az autóban mutatta be eCockpit rendszerét. Igen, ez autós körökben is igazi slágertéma. Ne gondoljuk azt, hogy a Google ezt jobban csinálja, a QNX híres operációs rendszere pontosan azon a területen van a legjobb helyen, ahol az autóba való beágyazott alkalmazások számítanak. Mi több, a rendszer a Qualcomm Snapdragon processzorán fut, a hozzá való fejlesztőkészlet kifejezetten autós alkalmazásokra készült. A QNX koncepcióját természetesen az autógyártók számára kínálja, hiszen az egész felhasználói felület könnyedén átalakítható. Kíváncsiak leszünk, kik csapnak le rá a Maseratin kívül.



Címkék
Hozzászólások