- 2016. január 6., 14:20
Az autó szimulátorban, VR szemüveggel már működik. Az utakon 2020-ban jelenhet meg.

Az önvezető autók kategóriájába papíron nem nehéz bekerülni, hiszen a fejlesztés egy részét szimulátorban is el lehet végezni, a szalonban megjelenő modellek között pedig nincs nagy versengés. Azért, mert jelenleg még minden gyártó ott tart, hogy a vezetést segítő rendszerekkel csak az autópályán való közlekedést tudják megfelelő módon automatizálni. No és persze az automata parkolást, amire már most is van koncepció.

A Kia a versenyben látszólag le van maradva, de valójában a helyzet azért nem ennyire egyszerű. Igaz, hogy ők 2020-ra nem a teljesen autonóm autóik megjelenését tervezik, hanem csak a félautonóm, vezetést segítő rendszerekkel felruházott autóikat. Egészen pontosan a Kia Soulét, amelyben terveik szerint olyan vezetést segítő rendszerek (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems) fognak működni, mint a vészfékező rendszer (ESS – Emergency Stop System), a városi forgalomban araszoló TJA (Traffic Jam Assist), vagy az autópályán a többieket követő PVF (Preceding Vehicle Following). Ez utóbbi akkor is megbízhatóan működik, ha a sávok felfestése nem látszik. Az már csak hab a tortán, hogy az autó a parkolóba küldhető és elő is hívható egy okosórán futó alkalmazással.

A Kia standján mindezen rendszerek működését természetesen egy mozgó Kia Soul szimulátorban lehetett kipróbálni egy Oculus Rift VR-szemüveggel, hiszen az érdeklődők legfeljebb Nevada útjain találkozhatnának a prototípussal. Gyanítjuk, hogy a Kia is nagyot álmodik, de a kitűzött célok reálisabbak: eszerint 2020-ra félautonóm, 2030-ra teljesen autonóm modellek jöhetnek.

Címkék
Hozzászólások