- 2017. január 7., 18:00
Az együttműködéstől most a Huawei amerikai, később az Amazon kínai pozíciói erősödhetnek.

A Huawei a tavalyi évhez hasonlóan a CES-en nem egy teljesen új terméket jelentett be, hanem a pár héttel ezelőtt már leleplezett phabletjének, a Mate 9-nek az amerikai elérhetősége volt a legfontosabb mondanivaló. De csak az egyik. A Mate 9 ugyanis az USA-ban kicsit többet tud majd, mint a világ nagy részén: a kínai vállalat egy későbbi szoftverfrissítéssel az Amazon digitális személyi asszisztensét, az Alexát is elhozza a telefonra.

A mesterséges intelligencia már eredetileg is nagy szerepet kapott a Mate 9 tervezésekor, a Huawei a machine learning segítségével figyeli a felhasználói szokásokat, és a telefon erőforrásai úgy osztja be, hogy a készülék 12-18 hónap használat után se lassuljon be. Ez azonban, most már látjuk, csak a kezdet, mivel a mesterséges intelligencia más formában is helyet kap a készüléken. Az Amazon-féle Alexa jó választásnak tűnik, mindenképpen jobbnak, mint saját platformot fejleszteni. Az Apple, a Google és a Samsung egyébként a saját útját járja, ráadásul régebben is kezdték az „ipart”, mint az Amazon, mégis az Alexa lett az a rendszer, amelyet a készülékgyártók elsőként megfontolnak, ha mesterséges intelligenciát szeretnének integrálni készülékeikbe. A CES-en pedig már az is látszik, hogy a paletta széles: az LG hűtőszekrénybe építette be, de van már olyan DVD-lejátszó is, ami támogatja a szolgáltatást. Ez persze nem véletlen, az Amazon jól látta meg, hogy a nyitottság kulcsfontosságú ahhoz, hogy az Alexa a piac meghatározó szereplőjévé tudjon válni. Így nemcsak a mesterséges intelligencia további fejlődése garantálható, hanem az is, hogy a kiegészítők széles körben támogassák, hiszen minden gyártó különösebb gond nélkül integrálhatja készülékeit a rendszerbe. Vagy a rendszert a készülékbe, nézőpont kérdése.

A partnerség természetesen nemcsak a Huaweinek jó,hanem az Amazon is profitálhat belőle: a készülékek segítségével a cégnek egyszerűbb dolga lesz a kínai piac meghódításakor. Mert ne legyenek kétségeink, az Amazon idővel biztos, hogy ki szeretné majd aknázni a világ egyik legnagyobb piacában rejlő lehetőségeket. Amikor pedig ez megtörténik, az biztos nem árt majd, ha az egyik legnagyobb ottani telefongyártóval már megvan egy jól működő szövetség. Sajnos számunkra a hír csak érdekesség, mivel Magyarországon az Alexa egyelőre nem használható, és szerintünk ez még jó darabig így is fog maradni.

Ezek is érdekelhetnek

2011. december 18., 12:00
2017. január 25., 00:00
2015. szeptember 1., 13:00
2015. július 4., 12:00
Hozzászólások