- 2017. január 8., 12:00
Az egyik takarít, a másik pedig elnavigálja az utasokat a repülőtéren. És nemcsak valamikor, hanem már idén.

Az LG a CES-en néhány érdekes robotot is bemutatott: egy fűnyírót és két olyat robotot, amelyek a repülőtereken teljesíthetnek majd szolgálatot. Most e két utóbbiról lesz szó. A Celaning Robot, ahogyan arra neve is utal, a repülőtér takarítását végzi, tulajdonképpen egy hatalmas robotporszívóról van szó, amelyet azért a speciális igényeknek megfelelően átalakítottak. Egyrészt a szerkezet hatalmas, hogy nagy akkumulátort lehessen belepakolni – de a méret azért is fontos, hogy az utasok lássák a robotot. Gondoljunk csak bele, ha egy sima robotporszívó rohangálna a lábunk alatt, előbb vagy utóbb rálépnénk, ez teljesen biztos. A Cleaning robot egyetlen töltéssel akár egész nap képes dolgozni. Természetesen nem véletlenszerűen mászkál, hanem szenzorai segítségével pásztázza a padlót, és mindig oda megy, ahol éppen koszt lát. A benne lévő mesterséges intelligencia idővel megtanulja azt is, hogy hol vannak azok a helyek, ahol rendszeresen van kosz, és oda gyakrabban ellátogat. A fejlesztésnél kiemelt szempont volt, hogy a robot a mozgásával az utasokat ne csak, hogy ne veszélyeztesse, hanem ne is zavarja.

Balra az LG Airport Guide Robot, jobbra az LG Cleaning Robot

Az Airport Guide Robot feladata már sokkal érdekesebb, az utasokat a terminálon belül tudja majd elnavigálni. Elég csak „megmutatni” neki a beszálló kártyát ahhoz, hogy minden, az utazáshoz kapcsolódó fontos információt megtudjunk: például a beszálló kapunk számát és irányát, hogy pontosan miként jutunk oda (a robot akár el is kísér majd, ha szeretnénk), vagy ha jogosultak vagyunk prémium váró használatára, akkor azt merre találjuk. A robottól angolul, kínaiul, japánul vagy koreai nyelven kérdezni is lehet, mondjuk azt, hogy éppen milyen az idő a célállomáson.

Az LG a robotokat az év második felében éles környezetben fogja tesztelni, ebben partnere a Szöul melletti Incheon International repülőtér lesz.

Címkék