- 2010. szeptember 2., 15:32
A CES-re nem készült el, az IFA-n viszont Hiroshi Sasaoka, a cég elnöke leleplezte a Sharp 3D-s tévéjét (LE925).

Teljesen ledolgozta hátrányát a Sharp a konkurenciával szemben – röviden így lehetne összefoglalni a sajtótájékoztatón elhangzottakat. A japán vállalat belép végre a 3D-s piacra, az LE925 szériával együtt az IFA-n összesen 10 tévésorozat 28 új modellje mutatkozott be.

A sajtótájékoztató a Sharptól megszokott módon visszafogott hangvételű volt és főleg technológiai oldalról igyekezett bemutatni a Sharp újításait. A négyszínű (RGBY) LCD a CES-en már bemutatkozott, így a legnagyobb érdeklődésre az LE925-ös széria tartott számot, amely sorozattal a Sharp felzárkózott a Samsung, a Panasonic, az LG és a Sony mellé. Tény, hogy a Sharp nem kapkodta el a dolgot, ugyanakkor nyugodtan állíthatjuk, hogy egyelőre semmiről sem maradt le a japán gyártó, mert a riválisok is a vártnál kevesebb tévét értékesítettek, ami főleg a tartalom hiányának rovására írható. A Sharp előrejelzései ennek megfelelően konzervatívak, idén 1,5 millió, 2012-ben pedig 10 millió eladott 3D-s tévére számítanak - Európa-szerte.

A Sharp minden megtesz annak érdekében, hogy legyen mit nézni a tévén, így az LE925-ös széria, amely 46 és 60 colos méretben lesz kapható, 2D-3D konverzióra is képes lesz, valamint a cég tartalomszolgáltatói együttműködést kötött a Warner Brothersszel, amely ha minden igaz, akkor nemcsak Japánra és az USA-ra,hanem Európára is vonatkozik. Halvány remény van rá, hogy ebből végre a magyarországi vásárlók is profitálhatnak – délután lesz alkalmunk ezt megkérdezni, így erre a kérdésre még visszatérünk.

A Sharp azt ígéri, hogy az RGBY, az UV2A, és a F.R.E.D. technológia (oldalsó LED + scanning backlight) alkalmazásával a crosstalkot minimálisra csökkenti – a demót még nem szerelték össze, amikor a standon jártunk, de természetesen ki fogjuk deríteni, hogy a Quattron 3D tévék hogyan viselkednek e szempontból a plazmatévékkel és a konkurensek LCD-ivel összehasonlítva. (A CES-en kiállított prototípust természetesen láttuk, az még nem volt mentes a crosstalktól.)

A tavalyi IFA-n ígérte meg a Sharp nekünk, hogy 2010-ben lesznek „netes” tévék is a termékpalettán, s a gyártó tartja is a szavát, mert érkeznek az AQUOS NET+ termékek. Érdekesség, hogy a Sharp nem fejlesztette, hanem vette ezt a technológiát, a Philipstől.

A konkrét megoldások mellett elhangzott, hogy a Sharp az Osaka/Sakai mellett található Green Front Sakai létesítményben, amely méretét tekintve tizenkét Wembley-stadion befogadására is képes lenne, mind jobban és jobban csökkenti az egy tévére jutó károsanyag kibocsátást. Sakaiban egyébként 3,3×2,88 m-es LCD panelek készülnek, egy év alatt annyi, hogy abból majdnem 7 millió 60 colos tévét lehetne legyártani. A Sharp természetesen LCD-paneleket, hanem napkollektorokat is készít ugyanitt.

Végül a focirajongóknak egy további érdekesség: a Sharp a 2012-es, Lengyelország-Ukrajna közös rendezésű labdarúgó EB hivatalos szponzora lett (egyébként hetedik cégként, például a Coca-Cola és a McDonalds mellett), amelynek alkalmából megmutatták a sajtótájékoztató résztvevőinek a majdani győztesnek járó serleget.

Az új tévék teljes listája képmérettel:
LE320 - 19, 22, 26, 32, 37, 42 col fehérben és 32 colig feketében
LE810 - 40, 46 col
LE812 - 40, 46 col
LE814 - 40, 46 col
LE820 - 40, 46, 52 col
LE822 - 40, 46 col
LE824 - 40, 46 col
LE924 - 40 col
LE925 - 46, 60 col

Sharp LE925, LE924

Sharp LE820, LE822, LE824

Sharp LE810, LE912, LE814

Sharp LE320
Címkék