- 2010. szeptember 6., 17:00
A 3D mellett a különféle okostévé platformok is megmérkőznek egymással a következő években.

A tévégyártók nemcsak abban értenek egyet, hogy a jövő fontos momentuma a 3D, hanem abban is, hogy az okostévé platformok népszerűsége néhány év alatt az egekig szökhet. Mindenki fejleszt, az ütközet azonban még odébb van.

A DisplaySearch előrejelzése alapján idén összesen 58 millió tévét adnak el Európában, és ezek közül 11 millió olyat, amelyik képes az internetre is felcsatlakozni. 2014-ig a várakozások alapján az eladott tévék száma jelentősen nem nő majd, négy év múlva 65 millió tévé találhat gazdára. Ugyanekkor viszont már 45 millió tévé rendelkezik majd internetkapcsolattal, minden három tévéből kettő okostévé lesz tehát. A DisplaySearch előrejelzése sajnos azt is megmutatja, hogy hatalmas különbség lesz Nyugat- és Kelet-Európa között, ugyanis az okostévék zöme, 39 millió, Nyugat-Európában talál majd gazdára. (Könnyű belátni, hogy a számunkra nem túl kedvező előrejelzés túl nagyot nem tévedhet, mert a tévégyártók a kelet-európai régiót eddig eléggé elhanyagolták, ha tartalmi szolgáltatásokról esett szó, ami feleslegessé teszi a netes tévék megvásárlását.)

A gyártók ugyanakkor nyilván nem a kelet-európai piacra építenek. Az IFA-n megjelent, mégha csak demó formájában is a Google TV, egy kis svéd gyártó pedig már piacra is dobta Android operációs rendszert használó megoldását. A Samsung bejelentette, hogy 50 ezer euró összdíjazású programozói versenyt hirdet meg a Samsung Apps platform számára, a Sharp a Philips Net+ rendszerét megvásárolva belépett az okostévék piacára, az LG pedig bejelentette, hogy jövőre új és okosabb platformmal várja a vásárlókat. A Panasonic és a Sony ezalatt meglévő rendszereiket csiszolgatják – és mindenki azon gondolkozik, hogy milyen hozzáadott tartalommal tudná a fogyasztókat elcsábítani.

A jövő egyik kulcsszava az internetes tévé vagy másnéven okostévé lesz, hiszen a készülékek a widget alapú rendszerrel kiegészítve egyre több és több feladat elvégzésére lesznek használhatók. Minden gyártó egyetért abban, hogy ez a jövő útja, egyelőre azonban mindenki saját platformot fejleszt, mindenki saját koncepció mentén halad. Ne felejtsük továbbá, hogy a rendszerek mezőnye a Google TV-vel is kiegészül hamarosan. A korábbi tesztjeinkben kipróbált rendszerek így csak az első lépést jelentették, hamarosan nagy háború várható.

Ezek is érdekelhetnek

2010. október 15., 18:00
2012. július 18., 12:00
Hozzászólások