A MasterCard, mint a piac egyik legnagyobb szereplője, természetesen dolgozik azon, hogy a felhasználók a jövőben is szívesen használják termékeit fizetésre, így több fejlesztést is futtat párhuzamosan.
Az egyik projekt az autósok életét könnyíti majd meg. A kártyatársaság a Forddal közösen fejleszti a platformot, amely egy az autó középkonzoljába építhető vezérlő egységből és az érdemi munkát végző okostelefonból áll. A vezérlő egység valójában egy kijelző és egy mikrofon, utóbbi való arra, hogy utasításokat adjunk a rendszer számára. Mondjuk azt, hogy szeretnénk kávét vásárolni. A folyamat természetesen interaktív, a kávé kiválasztása után választhatunk típust, és megadhatjuk azt is, hogy hol szeretnénk átvenni az italunkat – mindezt szóban, hogy a kormányt egy pillanatra se kelljen elengedni, és az útról se vegyük le a szemünket.
Ha ez megvan, akkor a lényeg persze az, hogy még fizetni is tudunk úgy, hogy mindehhez a telefont egy pillanatra sem vettük ki a zsebünkből. Az egyelőre csak prototípusként működő platform a MasterPassra épül, és a tervek szerint nemcsak kávét lehet majd vele vásárolni, hanem például parkoló jegyet vagy autópálya matricát is. Hogy mikor, azt még nem lehet pontosan tudni, mi pár éves bevezetési ciklusra tippelnénk.
A MasterCard demózott egy másik érdekes szolgáltatást is, amely az éttermekben gyorsíthatja meg a rendelés és a fizetés folyamatát. A rövid ismerkedés során egy okosórával próbáltuk ki a rendszert, de értelemszerűen van alkalmazás okostelefonra is. Pilot projektről van szó, amely egyelőre csak a brit Vagamama éttermekkel működik, ezekben viszont néhány jópofa trükkre képes. Például arra, hogy asztalt foglaljunk az óra segítségével. Az étterem kiválasztása után a visszaigazolással egy azonosítót is kapunk, ezzel ülhetünk majd le az asztalhoz, de természetesen ezzel fogunk tudni rendelni és fizetni is.
A koncepció a dolog mögött az, hogy az éttermekben nagyon sok felesleges idő megy el azzal, hogy várjuk a pincért a rendelés leadásához, evés után meg a fizetéshez (és előtte a számla ellenőrzéséhez). Abba persze most nem érdemes belemenni, hogy étterembe nem feltétlenül csak enni jár az ember; az tény, hogy az automatizálással alkalmanként akár 20-30 percet is lehet spórolni. A telefonos alkalmazás extrája az, hogy a számlát meg is lehet osztani. Ugyanazzal az azonosítóval többen is be tudnak jelentkezni, ilyenkor a számla mindenkihez megérkezik, és egyénileg lehet kiválasztani, hogy mi az, amit ki szeretnénk fizetni.
A rendezett tételek természetesen a többiek telefonjáról eltűnnek, így nem fordulhat elő, hogy valamit esetleg kétszer fizet ki a társaság. A konkrét fizetés folyamatát a MasterPass platform biztosítja, amely nemcsak a biztonságos fizetést teszi lehetővé, hanem azt is, hogy a rendszerbe felvitt kártyák közül válasszunk a procedúra megkezdése előtt.