A Microsoft a járványügyi helyzetre való tekintettel ingyenessé tette a távoktatást lehetővé tevő Teams programot, azt viszont kevesebben tudják, hogy egy, a kormánnyal kötött megállapodás alapján a járványtól függetlenül, ingyenes az Office irodai programcsomag is a diákok (valamint a tanárok és az oktatási intézmények) számára. Megmutatjuk, hogyan kell (tanulóként) regisztrálni, letölteni és telepíteni a programcsomagot.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Tisztaszoftver programjával kapcsolatos összes tudnivaló elolvasható az o365.edicatio.hu weboldalon, ám ami még ennél is fontosabb, itt lehet regisztrálni az Office-ra. A Tisztaszoftver program jogosultjai az Office-t öt számítógépre, tabletre illetve mobil eszközre telepíthetik. A csomagban – többek között – az alábbi alkalmazások találhatók meg:
• Word
• Excel
• PowerPoint
• OneNote
• Teams
• Outlook
• SharePoint
• OneDrive for Business
A OneDrive-hoz jár 1 TB felhasználható tárhely is, ami nemcsak munkára elég, hanem akár arra is, hogy a fontosabb adatokról a felhőben is tároljunk egy másolatot.
1. lépés – regisztráció indítása
A regisztrációt a fent említett o365.educatio.hu weboldalon lehet elindítani; a 16 évesnél fiatalabbak nevében a szülő regisztrálhat, a 16 évesnél idősebb diákok pedig saját maguk intézkedhetnek. A regisztrációhoz a 7-essel kezdődő, 11 számjegyből álló oktatási azonosítóra valamint a születési időre és egy működő e-mail címre van szükség – valamint ha szülő regisztrál, akkor a szülő nevére és személyi igazolványának számára.
A regisztrációt végző személy kiválasztása és a szükséges adatok megadása után el kell fogadni az Adatvédelmi tájékoztatót, majd a Regisztráció gombra kell kattintani.
2. lépés – regisztráció megerősítése
A megadott e-mail címre érkezik egy, a regisztráció megerősítéséré szolgáló e-mail. Kattintás után egy weboldalra jutunk, ahol ki kell választani egy felhasználói nevet. Fontos, hogy a felhasználói név alapján készül egy @sulid.hu végű e-mail cím is, amit adott esetben az iskola is láthat; ezt mindenképpen érdemes figyelembe venni a választáskor.
3. lépés – letöltés és telepítés
A regisztráció megerősítése után érkezik egy második e-mail a belépési adatokkal; ezt lehet használni az Office letöltéséhez és aktiválásához a portal.office.com weboldalon. A rendszertől kapott, véletlenszerű jelszót az első belépés után meg kell változtatni. A belépést követően a telepítő a jobb felső sarokban lévő gomb segítségével tölthető le: Az Office telepítése | Office 365 appok. A telepítés nagyjából 1 GB helyet igényel a számítógépen, és pár percig tart.
4. lépés – az Office 365 aktiválása
A telepítést követően az Office-t hozzá kell rendelni az első lépésben létrehozott fiókhoz, ami bármelyik Office alkalmazás elindítása után egyszerűen a belépési adatok megadásával történhet. Ezt követően az Office 365 használatra kész.
Tipp: ha szeretnéd megnézni, hogy az Office 365-öt milyen eszközökre telepítetted fel, akkor erre a következő módon van lehetőség. Lépj be a portal.office.com weboldalon, majd a jobb felső sarokban kattints a fiókod nevének kezdőbetűjét tartalmazó körre. A lenyíló menüben válaszd ki a Saját fiók opciót, majd a bal oldalon az Appok és eszközök lehetőséget. Végül az Office alatt az ESZKÖZÖK feliratra kattintva olvasható el, hogy melyik számítógépeken aktív éppen a licenc.
Megjegyezzük, hogy új gép vásárlása esetén például itt van lehetőség arra is, hogy a régi gép licencét visszavonjuk (a régi gép neve mellett válasszuk a Kijelentkezés-t.