- 2009. március 28., 09:56
Jól kitalált, és még jobban felvezetett kampány támadja az Apple árképzését.
Hirdetés

A Microsoft éveken át tűrte az Apple reklámkampányát, amelyben a laza, dögös Mac és a szánalmas, könyvelő PC beszélget – és valahogy mindig az derül ki, hogy a laza, dögös Mac laza és dögös, és ráadásul sokkal jobb a PC-nél. Ellenlépésként próbálkoztak hírességkampánnyal, és a PC sokszínűségének emlegetésével, de egyik sem volt igazán hatékony, az Apple zseniális, ám helyenként piciket csúsztató reklámfilmjeivel nem tudták felvenni a versenyt. Most azonban – főként a recesszió miatt – fordult a kocka, és a Microsoft kiélvezi a helyzetet.

Mivel éppen mindenki igyekszik takarékoskodni, Ballmer kifakadásai az Apple túlárazott termékeiről gyorsan körbejárták a sajtót, így megágyazva a Microsoft legújabb kampányának. A reklámsorozat készítői közösségi oldalakon kerestek számítógépre vágyókat, akiknek 700-2000$-t ajánlottak, hogy azon megvehessék álmaik gépét – a visszajárót pedig megtartsák.

Az első minireality főszereplője, Lauren, 1000 dollárért venne 17 hüvelykes képernyőjű noteszgépet. Ám csalódottan kell tudomásul vennie, hogy az egyetlen 1000 dollár alatti Apple modell létezik, a 999 dolláros MacBook, amely mindössze 13 hüvelykes kijelzővel bír. A közeli Best Buyban azonban ígéretes Windows alapú noteszgépek tucatjai között válogathat. A bőség zavarát leküzdve végül egy HP Pavilion mellett dönt, amelynek képernyője is megfelelő méretű, felszereltsége is ígéretes, külseje is tetszetős, és ára csupán 699.99$.

<br/><a href="http://video.msn.com/video.aspx?vid=0bb6a07c-c829-4562-8375-49e6693810c7" target="_new" title="Laptop Hunters $1000 – Lauren Gets an HP Pavilion">Video: Laptop Hunters $1000 – Lauren Gets an HP Pavilion</a>

A reklámfilm természetesen állandóan hangsúlyozza és sulykolja a „hagyományos” noteszgépek árelőnyét a konkurenciával szemben. Lauren „nem vagyok elég menő ahhoz, hogy Mac-es legyek” fordulattal nyugtázza az Apple árait, rájátszva Ballmer vádjára, hogy az ott vásárlók 500 dollárral többet fizetnek, mindössze a logóért. A zárómondat pedig az (ellen)szlogennek szánt „PC vagyok, és pont azt kaptam, amire vágytam.”

Címkék
Ez is érdekelhet
2023. november 3., 08:00
2021. augusztus 30., 14:04