- 2009. április 21., 16:26
Az Apple új reklámkampánya ugyan már kész, de fele olyan hatékony sem lehet, mint a CNBC részrehajló riportja.
Hirdetés

Az, hogy a mai modern számítógépekben egyes hazai szakértők szerint 1 GB-os merevlemez van, még csak-csak meglepő. De hogy a CNBC gazdasági műsora hadjáratot folytat a Mac védelmében, ráadásul olyan erős csúsztatásokkal, amik már az Apple rajongókat is kiborítják – na ezt érdemes megnézni itt.

A felvezető mix még egész jól összefoglalta az Apple reklámstratégiáját. Azzal az üzenettel, hogy az ő termékeikkel menő és kreatív lehet az ember - a PC meg unalmas munkaeszköz - három év alatt 5%-ról 8%-ra emelte a részesedését Amerikában. Ez számomra például különösen ironikussá teszi az „Ó, a Vista béna lett, ezért minden pénzt a reklámozására költünk” reklámot, de sajnos a CNBC adataiban sem lehet már bízni. Fő szilíciumvölgyi irodavezető technológiai szakértőjük ugyanis ezek után szakértő módon összehasonlította a két számítógép valós költségeit.

Az első pár idézőjel annak köszönhető, hogy időközben kiderült, a tények és adatok nagyját a BusinessWeek -ből vette. A második pár pedig a néhány apró tévedésé, amit mindketten elkövetnek, példának okáért elfeledkeztek a számos ingyenes alternatíváról PC-n, valamint arról, hogy egyes ingyenes PC funkciókért és szolgáltatásokért meg a Mac tulajdonosoknak kell fizetni. Az eredeti cikkben példaként említett Photoshop Elements teljes értékűvé mutálása (140 dolláros áron…) már csak a CNBC érdeme, de tökéletes bokréta a dilettantizmusuk kalapján.

Címkék