Hol is hagytuk abba? Ó igen, a három laptopvadász vidám történeteinél . Az Apple természetesen visszavágott méghozzá 4 kis reklámmal. Egyetlen egy pozitív kisfilm volt köztük, amely az Apple egy erényére, az iPhoto arcfelismerésére koncentrált, a többi képsor a PC lejáratását célozta a szokott témakörökben: vírusok, karbantartás, fagyások.
Az utolsó darab ráadásul egy végtelenül szomorú, depressziós reklám, amelyben a PC a jövőbe utazik, hátha messzi utóda már stabil és vírusmentes. Első látásra ugyan a cselekmény (a jövő PC is lefagy… ki hitte volna…) elvonhatja a figyelmet az igazi, sokkoló mondanivalóról: akármilyen kúl és hibátlan is a Mac, a megbízhatatlan, vírusok szabdalta, alig kezelhető PC még évtizedek múlva is jelentős tényező lesz a piacon…
Persze elhibázott reklámot a Microsoft is tud gyártani, be is bizonyították, amikor az iPodra támadtak, amiért annak teljes feltöltése az iTunes-ból dollár-tízezrekbe kerül. Miközben a Zunepass csupán havi 15 dollárért feltölt egy ugyanakkora Zunet – havi 10 ingyen dallal úgy kb. 250 év alatt…
Közben azonban beérett az Apple újabb három filmje. Ám ismét csak egyben próbáltak pozitív üzenetet küldeni a Mac Genius csapat hasznáról, de az is inkább a PC ügyfélszolgálatok bénaságáról szólt. A maradék két film pedig bár ismét ötletesen adta elő, de továbbra is csak a PC-k hibáira koncentrált.
Ha valamelyik – vagy lehetőleg mindkét – fél le nem áll végre a támadó reklámokkal, szép lassan lesüllyednek a politika szintjére. Pedig létezik jó példa, pl. az Intel két új reklámja, ami ötletes, meglepő, és senkit nem bánt, sőt még egy csipetnyi öniróniára is futotta az alkotóktól.