- 2011. március 18., 14:41
A rendszert Kanadában már teszteli a kiadó, tíz nap múlva pedig az egész világon fizetni kell a tartalomért.
Hirdetés

A The New York Times is kísérletet tesz arra, hogy átalakítsa az online lappiacot; a kiadó úgy tűnik, megtalálta azt a konstrukciót, ami a látogatottság megtartása mellett termelhet előfizetéses rendszerben is bevételt. A lap online verziójára havi 15-35 dollárért lehet majd előfizetni, attól függően, hogy az online tartalmat offline előfizetés mellé vásároljuk-e meg, illetve, hogy hogyan akarjuk majd megnézni: okostelefonon, táblagépen, PC-n vagy ezek valamilyen kombinációján. A csavar az a dologban, hogy nem minden tartalom lesz fizetős, a felhasználók minden hónapban ingyen megnézhetnek húsz cikket (és szabadon választhatják ki, hogy melyik húsz lesz az), illetve, függetlenül ettől a limittől, a The New York Times minden tartalma szabadon hozzáférhető lesz akkor is, ha a látogató meghatározott külső oldalakról, pl. keresőkből, Twitterről vagy Facebookról érkezik. A keresőknél azért annyi megkötés lesz, hogy naponta csak öt cikket lehet ezekből érkezve megnézni.

A lap az új előfizetők mellett arra is számít, hogy a hűséges felhasználók az offline előfizetés mellé váltanak majd jegyet az online tartalom böngészéséhez. A lapnak kb. 70 millió látogatója van havonta, ha ezek csupán néhány százalkékát sikerül fizetős látogatóvá konvertálni, havi szinten már ez is tízmillió dollár nagyságrendű plusz bevételt jelent – ami nem rossz, ha figyelembe vesszük, hogy a tervek szerint a NYT a hirdetésekből származó bevételeket is megtartja. Arról ugyanis nincs szó, hogy az előfizetésért cserébe a látogatók reklámmentes tartalmat kapnának. Az ingyenes tartalom biztosításával pedig az is valószínűnek látszik, hogy a látogatottság drasztikusan nem fog csökkenni, így nem kell számítani a hirdetési bevételek csökkenésére sem.

Előfizetéses konstrukcióval eddig jobbára a speciális tartalmat szállító oldalak próbálkoztak, az „általános” tartalmat szolgáltatók site-ok csak elvétve, és eddig rendre bele is buktak a kezdeményezésbe. Könnyen lehet, hogy a New York Times előfizetéses konstrukciója sem lesz sikeres – a lap nyomtatott verziójára ugyanis relatív kevesen fizetnek elő, a tavaly év végi adatok alapján hétköznapokon 1 millió körül alakult az eladott példányszám. E siker azonban elsősorban nem is a kiadón múlik, hanem azon, hogy a versenytársak lépnek-e valamit ez ügyben: könnyen belátható ugyanis, hogy amíg a New York Times minőségéhez hasonló ingyenes tartalmak máshol is elérhetők, addig a felhasználók többsége nem fog a tartalomért fizetni.

Címkék
Hozzászólások