- 2012. július 13., 12:32
A Wall Street Journal értesülései szerint az Amazon mobilja valószínűleg nem belépőszintű lesz.
Hirdetés

Legalábbis erre utal, hogy a lap belső forrásokra hivatkozva azt írja, az Amazon telefonjának kijelzője valahol 4 és 5 col között lesz. Persze csak a kijelző alapján még nem feltétlenül lehet megállapítani egy telefonról, hogy az milyen kategóriába tartozik majd, azonban az eddigi gyakorlat azt mutatja, hogy a 4 colosnál nagyobb kijelzővel szerelt okostelefonok többnyire azért kétmagos processzort kapnak, így semmiképpen sem nevezhetők belépő szintűnek. A telefonról, azon kívül, hogy az Amazon most teszteli, hogy milyen kijelző lenne az ideális, nem sokat lehet tudni, többek között az sem ismert, hogy a webáruház milyen stratégia mentén értékesíti majd a készüléket.

Az e-bookok és a táblagépek esetében ugyan bejött, hogy a hardvert beszerzési áron, vagy kicsivel alatta értékesíti az Amazon, mert a Kindle-ök tipikusan olyan eszközök, amelyekre a vásárlást követően a felhasználók rengeteg tartalmat vásárolnak, az okostelefonok esetében azonban nem biztos, hogy ez az út járható lesz. Bár nem hivatalos források szerint az Amazon azért adja ki a telefont, hogy minél több, a szolgáltatásaival kompatibilis hardver legyen a felhasználóknál, egy okostelefon esetében aligha oldható meg az, hogy az Amazon a hardveren elkönyvelt veszteséget később könyvek vagy filmek eladásából kompenzálja (a kis kijelző miatt valószínűleg e téren nem lesznek túlságosan aktívak a felhasználók), és nem tűnik megoldhatónak az sem, hogy a Kindle Fire-hez hasonlóan az Amazon lezárja az utat a Google Play felé, saját alkalmazásboltjából pedig gyűjtögesse a jutalékot. Illetve ez utóbbi természetesen megoldható, de véleményünk szerint hatalmas öngól lenne, ha az Android erősségét jelentő, több százezer alkalmazástól elzárná a felhasználókat a vállalat.

Jogos a kérdés, hogy akkor vajon milyen szolgáltatással számolhat az Amazon? A jelenlegi kínálatból csak a zene marad, amely az Amazon felhő szolgáltatásával összekötve nem is tűnik rossz párosnak; egy mobiltelefon inkább egy olyan kütyü, amire az emberek zenét vásárolnak, mint ez e-book vagy egy táblagép. Emellett az sem elképzelhetetlen, hogy Amazon egy teljesen új szolgáltatást vezet be; mondjuk egy NFC technológiára alapuló digitális pénztárcát. Bár ez a piac még csak most kezd el kibontakozni, már most több nehézsúlyú versenyző áll a startvonalnál: a Google, a Microsoft, a VISA és a MasterCard is bejelentette már saját szolgáltatását, az Apple pedig várhatóan az iPhone 5-tel együtt vezeti majd be az NFC technológiát, amely mellé nyilván saját platformot is elindít. Az viszont egyáltalán nem biztos, hogy mindez elriasztja az Amazont attól, hogy tegyen egy próbát ezen a piacon is. Végül, de nem utolsó sorban azért azt a lehetőséget se hagyjuk ki, hogy az Amazon ezúttal nem a járulékos szolgáltatásokból akar majd pénzt csinálni, hanem a hardver eladásából; a jelenlegi rendelkezésre álló alkatrészekből már könnyedén lehet középkategóriás, kétmagos processzorral szerelt mobilt építeni 200 dollárért, ami egy kártyafüggetlen, a szolgáltatókhoz nem odaláncoló készülékért egyáltalán nem számít sok pénznek.

A WJS szerint az Amazon a telefont az év végén, vagy esetleg a jövő év elején dobhatja piacra – a két időpont közül előbbi tűnik valószínűnek, legalábbis a karácsonyi forgatagban biztos, hogy jobbak lennének az okostelefon esélyei.

Címkék
Ez is érdekelhet
2023. november 3., 08:00
2021. január 29., 09:05
2020. október 15., 12:00