- 2012. december 18., 16:40
A CPU magok száma nem nő, a grafikus teljesítmény azonban ugrásszerűen fejlődhet jövőre.
Hirdetés

Egyelőre még nem tudni pontosan, hogy az NVIDIA mikor jelenti be hivatalosan a Tegra 4 rendszerchipet (a januári CES vagy a februári Mobile World Congress egyaránt jó helyszín lehet), az információk azonban elkezdtek szállingózni a chippel kapcsolatban. Az adatok forrása ezúttal is egy kiszivárgott dokumentum, amelynek érdekessége, hogy a rajta szereplő információk némileg ellentmondanak a korábbi pletykáknak: az NVIDIA ezúttal nem növeli a processzormagok számát. Ez persze egyáltalán nem baj, sőt! A 2011-ben megjelent Tegra 3-mal a sebesség tekintetében nincsenek gondok, korábban azért írtuk róla, hogy ma már kicsit elavult megoldásnak számít, mert 40 nm-es csíkszélességgel készül, így a versenytársakhoz képest sokat fogyaszt és eléggé melegszik is.

Úgy látszik, hogy az NVIDIA is rájött erre; a Tegra 4 így elsősorban a fogyasztási adatokban brillírozhat majd. A chip továbbra is 4+1 magot fog használni, de a lapka már 28 nm-es csíkszélességgel készül, így a vállalat e tekintetben felzárkózik a Samsung és a Qualcomm mellé. Valamennyi gyorsulásra persze biztos, hogy lehet számítani, mert az NVIDIA Cortex-A15 architektúrára vált, és vélhetően a Tegra 4 esetében a maximális órajel is nagyobb lesz valamivel.

Nagy dobás lehet továbbá az USB 3.0 támogatás, és az, hogy a GPU magok számát 72-re növelte az NVIDIA – ez utóbbi nagyjából hatszoros teljesítménybeli növekedést jelenthet a grafikus számítási teljesítményre erősen támaszkodó appok esetében. A grafikus egység akár 2560×1600 pixeles kijelzők meghajtására is képes lesz, a legnagyobb képfrissítési frekvencia pedig 120 Hz-re nő – ami akár 3D anyagok megjelenítését is lehetővé teszi (aktív szemüveggel), persze lehet, hogy csak mi látjuk bele mindenbe a 3D-t, és az NVIDIA-nak esze ágában sincs errefelé nyitni.

Címkék
Hozzászólások