- 2013. június 28., 17:47
A BB10 egyelőre nem váltotta meg a világot, az új telefonokból alig adott el valamennyit a kanadai vállalat.
Hirdetés

Kiadta negyedéves pénzügyi jelentését a BlackBerry, amelyből kiderült, hogy a vállalat továbbra is veszteséges: 3,1 milliárd dolláros bevétel mellett 84 millió dolláros mínusszal zárta az előző negydévet. Bár a veszteség a 3 milliárd dollár feletti készpénzállomány mellett nem tűnik olyan jelentősnek, és így a vállalat pénzügyi helyzete korántsem olyan vészes, mint akárcsak egy évvel korábban volt, aggodalomra adhat okot, hogy a BlackBerry csupán 6,8 millió okostelefont adott el három hónap alatt. Ebből ráadásul csak 2,7 millió tartozik az új generációba (Q10, Z10), pedig a Z10 egész jól rajtolt: a forgalmazásának első három hetében máris egy milliónál állt a számláló.

A jelentésből kiderül, hogy a vállalat bevételeinek csaknem háromnegyede származik a készülékeladásokból, 21 százalék pedig a szolgáltatások értékesítéséből. Ez azt jelzi, hogy a BlackBerrynek bőven lenne tere elmozdulni afelé, hogy a hardver-szoftver megoldás helyett inkább a szolgáltatások értékesítésére helyezze a hangsúlyt, azaz, hogy operációs rendszerét és a hozzá kapcsolódó biztonságos szolgáltatásokat más gyártók számára is elérhetővé tegye. A vállalat korábban már fontolgatta ennek lehetőségét, de elhatározás végül nem született. Amennyiben az eladások nem nőnek meg hirtelen, most viszont a vezetésnek már mindenképpen kell kezdeni valamit a helyzettel – és, mivel nem látjuk, hogy mitől javulna a helyzet, a kérdés szerintünk leginkább az, hogy a vezetés mikor szánja el magát egy drasztikusabb irányváltásra.

Címkék
Ez is érdekelhet
2023. november 3., 08:00
2021. január 29., 09:05
2020. október 15., 12:00