- 2014. január 21., 14:30
Bár sokaknak nem tetszik, hogy a Google mindent tud rólunk, a vállalat azért működik, mert ügyes elemző.
Hirdetés

Lassan mindenki megszokja ezt, mindenki beletörődik abba, hogy a hajdanán csak a keresést csúcsra járató Google mindent tud rólunk. A keresőóriás a személyre szabott keresési találatok és a célzott hirdetések miatt tart ott, ahol, ezért gyakorlatilag ismert tény, hogy bármilyen szolgáltatását is használjuk a vállalatnak, a műveletnek minden (releváns) jellemzője, kapcsolódó adata valamilyen adatbázisban végzi. A Google ezeket az adatbázisokat használja fel arra, hogy személyre szabott tartalmat tudjon kínálni (mondjuk az éttermek listáját úgy rendezni, hogy a hozzánk legközelebb lévők kerüljenek előre) – de az összegyűjtött információk alapján időről időre más érdekességek is készülnek, például egy zenei stílustérkép.

Az történt ugyanis, hogy a Google mérnökei a Play Music felhasználók felhőbe feltöltött zenéit elemezték – valószínűleg többek között – műfaj alapján, az eredményt pedig egy látványos ábrán tették közzé. A grafikonról kiderül, hogy az egyes időkben mely zenei stílusok voltak a meghatározók, meg persze az is, hogy napjainkban a kínálat mindennél sokszínűbb, ha a zenei irányzatok számát vesszük alapul. A Google Research weboldalon elérhető grafikon interaktív, az egyes irányzatokra kattintva további bontást is láthatunk, a rockon belül például 60-as évek, 70-es évek, klasszikus rock stb. szerepe látható, ha pedig még lejjebb bányászunk, akkor a legnépszerűbb előadók is megjelennek.

Hogy a dolog nem teljesen öncélú, azt azért jól jelzi, hogy minden klikkelésnél (vagy akár már akkor is, ha az egeret a grafikon egy-egy területe fölé húzzuk) felugrik néhány kapcsolódó ajánlott album is, amelyeket természetesen rögtön meg is lehet vásárolni. Nézelődni erre lehet.