Nemcsak az okostelefonok, hanem az elektromos autók használhatóságát is komolyan befolyásolja, hogy mennyi ideig lehet őket használni egyetlen feltöltéssel. Nem csoda, hogy időről időre beszámolhatunk olyan kísérletekről, amelyek célja a jelenlegi megoldásokhoz viszonyítva tartósabb, gyorsabban tölthető és nem utolsó sorban olcsóbb akkumulátorok kifejlesztése. A tartósság és a gyors tölthetőség fontosságát nem kell különösebben ecsetelni, az olcsóság viszont főleg az elektromos autók miatt fontos, ahol a jármű árának akár 20 százalékát is kiteheti az áramforrás (ez természetesen a motor nélkül értendő). Noha a kísérletek eredménye rendre biztató, általában nem tudni, hogy a fejlesztéseket mikor lehet a gyakorlatba átültetni – sokszor még az is kérdéses, hogy a tömeggyártás egyáltalán megvalósítható-e.
Ez azonban nem tántorítja el az újabb és újabb jelentkezőket: most éppen a Power Japan Plus nevű startup vállalkozás szeretné megváltani a világot, egy egyébként nagyon érdekes technológiával. A vállalat egy olyan akkumulátort fejlesztett ki, amelynek alapanyaga szerves, mégpedig pamut. Az anyagot a mérnökök egy nem részletezett eljárás során kezelik, hogy képes legyen anódként és katódként működni, majd folyadékba helyezik. Az akku előállítása olcsó, működtetése biztonságos (energia leadás közben nem melegszik), a jelenlegi Li-ion telepekhez képest pedig (ugyanakkora méretben) kétszeres kapacitást nyújt – így egy elektromos autó akár 500 kilométert is mehet feltöltésenként, ami már versenyben van a benzines társak hatótávolságával.
Felmerülhet a kérdés, hogy ezt a próbálkozást miért kellene komolyabban venni a többinél – nos, például azért, mert a PJP technológiai igazgatója az a Kaname Takeya, aki korábban a Toyot Prius akkumulátorának kifejlesztésén is dolgozott, de nem elhanyagolható az sem, hogy a cég a projekten nem egyedül, hanem a Kyushui Egyetemmel közösen dogozik. De legfőképpen azért, mert a kísérletek már nem csak a laborban folynak, hanem megkezdődött egy próba gyártósor felállítása is, amely az év végéig több ezer példányt állíthat elő az új típusú akkumulátorból. Úgyhogy nem kizárt még az sem, hogy a tömeggyártást akár már jövőre sikerül elindítani.