A vállalat adatai szerint 2014 márciusában a panelgyártók valamivel több, mint 1 millió 4K×2K felbontású LCD panelt szállítottak le, ami hat és félszerese az egy évvel korábban leszállított 150 ezer példánynak – mondanunk sem kell, hogy ez hatalmas ugrás. Az előrelépés azonban nemcsak éves viszonylatban jelentős, hanem akkor is, ha az egy hónappal korábbi adat jelenti az összehasonlítás alapján, ugyanis még februárban is csak 380 ezer UHD felbontású panelt gyártottak és szállítottak le a cégek. A legjelentősebb gyártók, talán nem túl nagy meglepetésre a Samsung és az LG voltak.
A kereslet felfutása valószínűleg nem kis részben annak volt köszönhető, hogy a gyártók szeretnék meglovagolni a hamarosan kezdődő foci VB keltette hullámokat, abban bízva, hogy a világ legnézettebb sporteseménye sokakat késztet majd arra, hogy lecseréljék a régi készülékeiket. Ez még annak ellenére is bejöhet, hogy a világbajnokságról a tervek szerint élő 4K-s közvetítés még nem lesz; viszont a Sony és a FIFA már korábban bejelentették, hogy néhány meccset rögzítenek majd ultra felbontásban is, és ezeket a torna után teszik majd valamilyen formában elérhetővé.
A piackutató szerint az év végéig egyébként még tovább növekszik majd a legyártott 4K-s tévék száma, és decemberig várhatóan legalább 15 millió példány fog gazdára találni. Ez már bőven elég lehet ahhoz, hogy az árak elinduljanak lefelé. Az IHS közölt még egy érdekes adatot: a felhasználók a kisebb méretet részesítik előnyben. Bár a 4K felbontásnak igazából csak 60+ colos méretben lenne értelme, a becslések alapján idén csak az eladott készülékek negyede tartozik majd ebbe a méretkategóriába.