- 2014. június 12., 11:39
A vállalat új technológiája lehetőséget ad arra, hogy rugalmas, kicsi és strapabíró áramkörök készülhessenek.
Hirdetés

Az egyelőre még csak tesztelési fázisban lévő eljárás segítségével szó szerint nyomtatni lehet majd az áramköröket, ami elsősorban a jelenleginél jóval kisebb méretű elektronikai megoldások előállítását fogja lehetővé tenni, de hosszabb távon legalább ennyire fontos lehet az is, hogy a technológia segítségével előállított megoldások a környezeti hatásoknak is jobban ellenállnak. Ez utóbbi azért fontos, mert így könnyebb lesz olyan áramköröket készíteni, amelyek extrém melegben és/vagy extrém hidegben is tudnak működni – akár egy repülőgép hajtóművében is, az ott uralkodó, 6-700 fokos hőmérséklet ellenére. Bár ez első hallásra csak teoretikus felhasználási lehetőségnek tűnik, a GE mérnökeinek pont az a célja, hogy a speciális szenzorok segítségével biztonságosabbá és hatékonyabbá tegyék a repülőgépeken alkalmazott erőforrásokat.

A General Electric a nyomtatási eljárást Direct Write névre keresztelte el, és néhány partner bevonásával előrehaladott teszteket is folytat. A szenzorok segítségével a vállalat szeretné lehetővé tenni a hajtóművek működésének folyamatos, üzemeltetés közbeni elemzését; így hosszabb távon lehetne javítani a működési hatékonyságon, valamint előre lehetne jelezni azt is, ha egy-egy alkatrész megérett a cserére vagy a karbantartási ciklusok között esetleg meghibásodás jelentkezne.

Címkék