Az egyelőre még csak tesztelési fázisban lévő eljárás segítségével szó szerint nyomtatni lehet majd az áramköröket, ami elsősorban a jelenleginél jóval kisebb méretű elektronikai megoldások előállítását fogja lehetővé tenni, de hosszabb távon legalább ennyire fontos lehet az is, hogy a technológia segítségével előállított megoldások a környezeti hatásoknak is jobban ellenállnak. Ez utóbbi azért fontos, mert így könnyebb lesz olyan áramköröket készíteni, amelyek extrém melegben és/vagy extrém hidegben is tudnak működni – akár egy repülőgép hajtóművében is, az ott uralkodó, 6-700 fokos hőmérséklet ellenére. Bár ez első hallásra csak teoretikus felhasználási lehetőségnek tűnik, a GE mérnökeinek pont az a célja, hogy a speciális szenzorok segítségével biztonságosabbá és hatékonyabbá tegyék a repülőgépeken alkalmazott erőforrásokat.
A General Electric a nyomtatási eljárást Direct Write névre keresztelte el, és néhány partner bevonásával előrehaladott teszteket is folytat. A szenzorok segítségével a vállalat szeretné lehetővé tenni a hajtóművek működésének folyamatos, üzemeltetés közbeni elemzését; így hosszabb távon lehetne javítani a működési hatékonyságon, valamint előre lehetne jelezni azt is, ha egy-egy alkatrész megérett a cserére vagy a karbantartási ciklusok között esetleg meghibásodás jelentkezne.