- 2014. június 26., 17:53
A Toyota kijelölte a következő száz év fejlődési irányát; a Tesla alapítója szerint viszont az irány téves.
Hirdetés

A Toyota valóban nem szeretne teljesen elektromos hajtású autókat gyártani, most már tisztán látszik, hogy a japán gyártó a hidrogént tankoló üzemanyagcellás autók mellett kötelezné el magát. Ez persze nem meglepő, hiszen már húsz éve fejleszti ezt a technológiát. Toyota Cityben mutatták be a sorozatgyártásra kész FCV (Fuel Cell Vehicle, tehát a pontos típusneve nem ismert) külsejét, megtudhattuk az árát, valamint azt, hogy Japánban jövő áprilisban kerülnek az utakra az első darabok. Az európai és az amerikai piacra ehhez képest igen hamar, 2015 nyarán fognak megérkezni a meglehetősen merész formatervű darabok.

A hajtáslánc lényeges eleme az üzemanyagcella, amely a hidrogén és oxigén reakciójával termelt elektromos áramot használja a villamos motor táplálására. A koncepcióautóban egy 3 kW/l teljesítményű cella volt, amely kettő darab 70 MPa-os, nagynyomású tartályból kapott hidrogént, és 100 kW összteljesítményt produkált – ez 134 lóerő, ami egy váltó nélküli autóhoz képest bőven elég. Főleg, hogy ennél a sorozatban gyártott darab valószínűleg csak jobb lesz. A legfeljebb három percig tartó töltéssel elérhető hatótáv optimális esetben 700 km; azaz a valós érték ennél valamivel alacsonyabb lehet, ám még így is jóval több, mint a Tesla Modell S-el egy töltéssel megtehető 430-450 kilométer. Az autó árát a konkurenséhez igazították, 7 millió yen lesz, ami nagyjából 15,6 millió forintnak felel meg.

Elon Musk, a Tesla Motors elnöke szabad fordításban csak ennyit válaszolt: „Istenem… az üzemanyagcella akkora baromság! Kivéve, ha rakétára szerelik!”

Címkék
Hozzászólások