- 2014. július 7., 11:55
A Goldman Sachs alkalmazottja elgépelte a címet, Google fiókba ment, de törölni nem lehet.
Hirdetés

Igen kellemetlen helyzetet élhetett át a Goldman Sachs befektetési tanácsadó cég alkalmazottja, amikor a szokásos gs.com végződés helyett reflexből google.com-ot írt a címzetthez. A levél elment, pechére valaki másnak azonos előtagú címe volt. Eddig még nem is lenne gond, viszont a levélben bizalmas üzleti információk voltak, amelyek kiszivárgása sokat árthat a cégnek. Természetesen megkérte a Google-t a levél törlésére, ám az a levelet legfeljebb blokkolni volt hajlandó, a felhasználó fiókjából törölni nem.

Ezt csak akkor tenné meg, ha a bíróság szólítja fel a levél törlésére, hiszen jogilag a levél a megérkezése után már nem a feladó tulajdona. A különleges esetben a Goldman Sachs külön kérvényt adott be a bíróságra, hiszen nem akarja, hogy a levél tartalmát mások is megtudják. Az eset nem igazán javít a Goldman Sachs eddig is megtépázott hírnevén, ám ha az „el-nem-küldés” jogilag megvalósul, az az USA jogalkotását úgy is befolyásolhatja, hogy ezen túl már a feladó töröltetheti a tévedésből kiküldött leveleit minden címzett gépéről – ez pedig tovább rombolná a személyes adatokhoz való jogot.

Ez is érdekelhet
2020. június 5., 17:00
2020. május 21., 14:00
2020. május 22., 12:00