- 2014. július 25., 15:48
Az eladások nőttek, de csak az év második felében lesz népszerűbb a 4K. A plazmatévék mindenkit megleptek.
Hirdetés

Annak ellenére, hogy a gyártók mennyire nyomják, a 4K felbontású televíziók még most sem igazán a vásárlók kedvencei, azok ugyanis a HDTV felbontásnál lecövekeltek. Az IHS kutatása szerint a felhasználókat vagy teljesen hidegen hagyja a 4K, vagy túlságosan drágának találják az UHD tévéket. Ez év májusában a leszállított tévék 5%-a volt 4K-s, legalábbis a 13 legnépszerűbb márka eladásai alapján (ez a teljes piac 75 százaléka). Az elmúlt három hónapban konstans 1%-os volt a javulás (február 2%, március 3%, április 4%). A gyártók ennek örülnek, mert tudják, hogy a kínai piac bővülése az év második felében fog igazán meglátszani.

Persze Kínában, ahol a leginkább keresik ma az UHD tévéket, sem minden fenékig tejfel. Az ár még ott is magas, de októberre a gyártók agresszív árversenybe kezdhetnek, hogy a piacon legalább a 10 százalékos részesedést elérhessék. Ami a májusi adatokat illeti, a 4K-s tévéket forgalmazók között a kínaiak a legsikeresebbek (9%), őket a dél-koreaiak (5%) és a japánok (2%) követik. Az is érdekes adat, hogy az UHD tévék piacát a Samsung és az LG uralja, együtt 46 százalékot birtokolnak, míg hat kínai cég összesen a piac 45 százalékát mondhatja magáénak. Mindezt azért, mert a kínai gyártók elsősorban a belpiacon forgalmaznak, keveset exportálnak a közvélekedés szerint gyengébb minőségű készülékeik miatt. Még egy apróság: a plazmatévék talán utoljára, ebben az évben meglepően jól teljesítettek; az eladások valószínűleg a foci-VB miatt nőttek meg látványosan. Ez után persze drasztikus csökkenés várható, jövőre pedig akár teljesen el is tűnhet a technológia a piacokról.