Már-már a történelmet idéző, több napos üzemidőt ígér az az új Li-ion technológia, amelyet a Stanford egyetemen fejlesztettek ki. A ma népszerű akkumulátor-technológia „ion” oldalát érintő újítással a sikerült az anódot is majdnem tiszta lítiumból készíteni a ma használatos grafit vagy szilícium helyett. Ezzel nagyon jó energiasűrűség érhető el, ám mindeddig nem sikerült olyan eljárást kidolgozni, amivel ezt az anódot hosszabb távon is megóvhatták volna a károsodástól. A technológia lényege, hogy ezt a lítiumot nanométeres tartományba tartozó szénréteggel vonták be, aminek köszönhetően az jóval ellenállóbb lett például a töltés közbeni tágulás okozta repedésekkel és a kémiailag agresszív elektrolittel szemben.
A stanfordi tudósok megoldása: szénatomokból álló kupolákkal burkolták be a Li-anód felületét. A 20 nm vastag, méhkaptárhoz hasonlító réteg egy hajlékony és ellenálló „védőruhát” alkot.
A kutatócsoportot vezető Steven Chu véleménye szerint a mai mobiltelefonoknál két-, háromszoros üzemidőnövekedéssel is számolhatunk, az elektromos autóknál pedig vagy az árak csökkenésre, vagy a hatótáv jelentős kiterjesztésére. Persze az új akkumulátorok nem holnaptól lesznek elérhetőek, a kereskedelmi forgalomhoz azért van még szükség némi fejlesztésre.