A Transport for London (TfL) 2012 decembere óta buszokon indított tesztje, majd a metróban (idén áprilisban) való bevezetése után mindenki számára elérhetővé tette a máig legegyszerűbb jegykezelési módszert. Korábban az Oyster nevű szolgáltatást használhatták az utazók a jegyek egyszerűbb kezelésére, ám annak közlekedésre fordítható egyenlegét minden alkalommal fel kellett tölteni, ez az adminisztráció pedig sokak számára nem volt megfelelő. A szimplán „Contactless payment” névre hallgató érintés nélküli fizetéshez egy erre alkalmas bankkártya kell csupán (a PayPass ilyen), valamint egy regisztráció a TfL erre a célra létrehozott honlapján. A rendszer naponta egyszer vonja le az utazás utáni pénzösszeget a banktól, amelyet a fel- és leszállási helyek alapján számított útvonal hosszától tesz függővé. A weboldalon egy évre visszamenőleg bárki megnézheti az utazásainak adatait és a költségét, megszakadt utazás esetén pedig visszaigényelheti a levont összeget is.
A TfL a sikeres bevezetést 3000 felhasználó közreműködésével valósította meg, a buszokon pedig 825 ezer felhasználó 17 millió utazása zajlott le a tesztidőszak alatt, így a fejlesztők tovább tökéletesíthették a rendszert. Jelenleg egyetlen dolog okoz problémát, ez pedig a „card clash”, a kártyák összecsapása névvel illetett jelenség. Ha az olvasó fölé tartott tárcában több vezeték nélkül olvasható bankkártya is van, azok egyidejű válasza miatt a kód néha nem olvasható; ilyenkor a beléptető kapuk nem nyílnak ki, és ez torlódáshoz vezet. A TfL honlapja szerint nemcsak a passzív elven működő bankkártyák, hanem az NFC-s telefonok és matricák, karkötők is használhatók az utazáshoz.
Bár idehaza egyelőre még a papír alapú jegyek kezelése is gondot okoz néha az automatáknak, a tervek szerint Budapesten is olyan beléptető kapuk kerülnek majd a metrókhoz, amelyeknél az NFC-s telefonokkal is tudunk majd közlekedni. Csak győzzük kivárni.