- 2014. október 23., 14:38
Akkor is, ha a vezető nem figyel oda. Most a Ford mutatta be vezetést segítő rendszerét.
Hirdetés

Az autó lökhárítója (vagy, ha tetszik: vészhárítója) mögé épített radarral a Ford Pre-Collision Assist (ütközést megelőző) rendszere korábban csak az elöl haladó autó hirtelen fékezése esetén tudta aktiválni automatikusan a fékeket. Ennek a jelét az adaptív tempomathoz is felhasználták, hiszen gyorsan meg lehet mérni vele a másik autótól mért távolságot, illetve a sebességkülönbséget.

A Ford most kiegészítette ezt a rendszert egy kamerával is, amely képes a gyalogosok automatikus felismerésére, mozgásuk irányának elemzésére, és ezzel egy időben a radarral az autótól mért távolságukat is leméri. A rendszer a vezetőt fény- és hangjelzéssel figyelmezteti, de ha a sofőr ennek hatására sem avatkozik be, azaz nem kerüli el az ütközést a kormány vagy a fék használatával, az autó magától fékez. Alacsony sebességnél valóban működhet a dolog, ha viszont az autó gyorsabb, akkor legfeljebb a becsapódás erejének enyhítése várható (ami persze nem elhanyagolható dolog, adott esetben akár életet is menthet). Az új technológiát Ford Pre-Collision Assist with Predestrian Detection Technology névvel illetik, és a 2015-ös Ford Mondeo fogja elsőként megkapni. Az autóban sávkövető és a holttérfigyelő (BLIS) rendszer is lesz.

Elsőként egyébként a Volvo mutatott be ilyen rendszert, amely 35 km/h alatt és legalább 80 cm magas gyalogosokkal működik – gyermekeket sajnos nem véd, hiszen a kamera nem látja őket az autó orrától. Arról sajnos nincs információ, hogy a Fordnál van-e ilyen korlátozás. De van ennél is újabb: a Madridi Egyetemen egy Nissanra szereltek hasonló rendszert, amelynek érdekessége, hogy éjszaka is működik, szenzora ugyanis infravörös. Kár, hogy még csak kísérleti fázisban van, tömeggyártására még utalás sincs. (A Nissan egyébként szintén 2011-ben demózta a rendszer első verzióját, erről a geeks.hu hasábjain is beszámoltunk.)

Címkék
Hozzászólások