A New York Times szerint is van valami a dologban, a tech cégek ugyanis egy ideje már próbálkoznak a mobilos fizetési rendszerekkel, de megint az Apple (Pay) tűnik befutónak. Konkurensei közül a Google és a Softcard is megerősítette mindezt, és valóban, az Apple sokak érdeklődését felkeltette rendszerével. A Whole Foods, egy „luxus-élelmiszerbolt” már a 150 ezredik ilyen tranzakcióját is átlépte, míg az USA 14 ezer McDonald’s üzletében állítólag minden második tranzakció Apple Pay fizetés. A Walgreensben szintén hasít a rendszer, a hálózat megduplázta mobilos vásárlásait. Mindez szépnek tűnik, de azért az Apple Pay még messze áll az igazi népszerűségtől, és attól, amire az Apple számít: vagyis hogy leváltsa a bankkártyákat. Ezzel egyetért a Forrester Research egyik elemzője is, aki szerint az Apple Pay nem fogja átrendezni a játékteret, viszont olyat produkál, amelyet a korábbi mobil pénztárcák még soha. Igaz, nem mindenkinek jött be az Apple Pay: a Toys „R” Us játékkereskedés üzleteiben egyre többet használják az új rendszert, viszont az összes értékesítéshez képest számuk még így is elenyésző.
A Google, a Softcard és más hasonló profillal rendelkező cégek paradox módon örülnek az Apple sikerének, hiszen így egyre népszerűbb lesz a mobilos fizetés, ami az ő hasznukat is feljebb tornászhatja. A Gartner világméretű kutatása alapján ugyanakkor abszolút mértékben még mindig kevesen (és keveset) fizetnek telefonnal. 2012-ben például csak 163,1 milliárd dollárnyit, 2013-ban pedig 235,4 milliárd dollárnyit költöttek el az emberek ily módon, ami a kártyás fizetések összegének csupán néhány százaléka. A Jackdaw Research kutatói eközben arra is rávilágítottak, hogy az Apple Pay hátrányban van, mivel csak az iPhone 6 és iPhone 6 Plus készülékekkel lehet használni, és egyáltalán nem biztos, hogy valaha is elérhető lesz mondjuk Androidra. Így viszont előfordulhat az is, hogy az Apple (megint) „megcsinálja” a piacot, azonban ez alkalommal, hosszú távon, nem ő fogja a legnagyobbat kaszálni.