- 2015. február 2., 16:39
A szám nem döbbenetesen nagy, és ha a teljes képet nézzük, a kilátások sem biztos, hogy a legjobbak.
Hirdetés

Eric Migicovsky, a Pebble ügyvezetője egy január végi interjúban árulta el, hogy a vállalat tavaly év végén értékesítette az egymilliomodik eszközét. Tekintettel arra, hogy az óra első verziója 2013-ban jelent meg, ez nem túl nagy szám, azonban ha azt is hozzávesszük, hogy tavaly nyáron még csak 500 ezernél állt a számláló, kiderül, hogy az eladásokat fél év alatt sikerült megduplázni – ez azért nem olyan rossz. A vásárlók jól fogadták a 2014 januárjában bejelentett Pebble Steel verziót és a szoftverben lévő újdonságokat is, de persze az is biztosan sokat nyomott a latba, hogy a készülék ára csökkent valamelyest.

Egy tavaly év közben készült felmérés szerint sem teljesített rosszul a Pebble, az adatok szerint az okosóra piac 96 százalékát birtokolta a Samsunggal – apró szépséghiba, hogy a koreai rivális úgy tudott hatszor több készüléket eladni, hogy minden típusáról csak negatív kritikák születtek, míg a Pebble-t szinte minden tesztelő szerette. Mindez a mi értelmezésünkben azt jelzi, hogy a felhasználók, az értékeléseket figyelmen kívül hagyva sokkal jobban bíznak a neves gyártók termékeiben,. És ez nem jó hír a Pebble számára. A piacon ugyanis ott van még a Sony, a Motorola, az ASUS, az LG és az Apple is. A Sony és a Motorola ugyan nem jelentős tényezők, és kérdéses, hogy az ASUS tud-e majd nagy lenni ezen a piacon, az LG viszont könnyen meglepetést okozhat a (tavaly) ősszel bemutatott G Watch R-rel. És persze ott van még a Samsung, aki addig megy, amíg el nem találja a felhasználók igényeit. Afelől pedig nincsenek kétségeink, hogy az Apple okosóráját a rajongók vinni fogják, mint a cukrot, függetlenül attól, hogy használhatóság szempontjából a készülék milyen lesz. Az előrejelzések szerint 2015-ben nagyjából 20 millió okosóra fog gazdára találni, de nem tűnik úgy, hogy a Pebble tartja majd a lépést. Valószínűleg az eladásai nőnek majd, a piaci részesedése azonban folyamatosan csökkenni fog.

Hogy a vállalat mindezt megelőzze, idén ismét új hardvert és új szoftver fog bemutatni. Előbbivel kapcsolatban szinte semmilyen információ nincsen egyelőre, és utóbbiról is csak annyit lehet tudni, hogy minden eddigi megközelítéshez képest más lesz, mivel nem az alkalmazásokra helyezi majd a hangsúlyt, hanem az interakcióra. Egy biztos: 2015 kihívásokkal teli év lesz a vállalat számára, amely ha vízválasztó talán nem is lesz, a jövővel kapcsolatban sok kérdésre választ ad majd.

Ez is érdekelhet
2023. november 3., 08:00
2021. január 29., 09:05
2020. október 15., 12:00
2020. június 8., 10:00