Az Airbnb logikáját tekintve alig különbözik a gyors személyszállítást kínáló Uber szolgáltatástól: az Airbnb webes felületén a világ 192 országában, 33 000 városban lehet 800 000 hely közül választani, amelyet közvetlenül a tulajdonostól vehetünk bérbe néhány napra. Amíg előbbi a taxiknak, utóbbi a szállodáknak, hoteleknek közösségileg felépített konkurenciája. Kétségtelen, hogy működése megosztja az embereket, mert amíg egyesek számára jó bevételi forrást jelent, mások szerint az adóelkerülésre biztosít lehetőséget. Úgy, hogy nem is feltétlenül olcsó.
Az amerikai Airbnb most tett egy jó nagy lépést a legalitás felé, ezen a héten már adót is szed a Washington, két hét múlva pedig már a Chicago városában közvetített szolgáltatások után. A vállalat megállapodott ezen kívül Amsterdam és San José (Kalifornia) városával is arról, hogy pontosan ki milyen arányban járul hozzá a szobák kiadásához kapcsolódó adó megfizetéséhez. Mivel ez egy helyi adó, a cégnek minden egyes várossal külön-külön kell megállapodnia a feltételekről, ezért a tisztulási folyamat igen sokáig is eltarthat. San Fransisco és Portland városában már működik a rendszer, az Airbnb 5 millió dollár adót már be is szedett. A közösségi szolgáltatásokban („megosztott gazdaságokban”) nagy a potenciál, a cég tavaly 540 millióval 10 milliárd dollárra emelte törzstőkéjét.