A Windows 10 legnagyobb ígérete az alkalmazások eszközfüggetlen futtatása (azon túl, hogy állítólag ingyenes lesz – erről mostanában nem nagyon hallani). Pontos részleteket még nem, de egy kicsit többet tudunk már arról, mitől is lesz egy program univerzális, azaz PC-n és mobilon egyaránt futtatható. Az arra felkészített programok kezelői felületének méretezését a rendszer végzi, tehát a programokat nem kell adott felbontáshoz igazítani már a készítésük közben. Azt már sejtettük, hogy sok szolgáltatás a felhőben fog futni, a Cortana integrációja ennek legjobb példája. A programozóknak nem kell azzal foglalkozniuk, hogy egy programot felkészítsenek az érintőképernyős használatra, a rendszer fogja biztosítani a számukra azokat az adatokat, amelyek megkülönböztetik a koppintást a kattintástól, az ujjak csúsztatását az egeres görgetéstől, vagy éppen a tollal való rajzolástól.
Egy képernyőn lévő ikon érintésre (mobilon) lehet nagyobb, kattintásra (PC-n) maradhat eredeti méretű. Ez a megkülönböztetés az összes Windows 10-et használó készüléken működni fog, tehát egy kicsit más látványvilágot ad ugyanaz a program számítógépen, mint tableten. A Windows 10 kezelői felülete is más lesz, mint Windows 8 alatt volt, a jobbról behúzható főmenü helyett egy mobilon is elérhető univerzális felület lesz majd látható, a kikapcsoló gomb pedig a Start menü jobb felső sarkába kerül – pont úgy, mint a Linux legtöbb verziójában.