- 2015. április 29., 14:38
Kínában 71 százalékkal tudta növelni bevételeit az almás vállalat, így az egész első negyedéve parádésra sikerült.
Hirdetés

Nem hiába mondja mindenki, hogy a kínai piac viszi előre a gazdaságot számos területen: az Apple 2015 első három hónapjában több készüléket adott el Kínában, mint az USA-ban, ami korábban még sosem fordult elő. A sikert vélhetően az hozta meg, hogy az Apple az iPhone 6 és 6 Plus modelleknél megnövelte a képernyő méretét, mivel ez a dolog sokak számára fontos tényező a vásárláskor – egész egyszerűen azért, mert a kínai írásjeleket sokkal könnyebb bevinni az érintőképernyővel, ha az nagyobb. Kína a közeljövőben is nagy szerepet játszhat az Apple szárnyalásában, egyes elemzések szerint 2017-re akár az Apple teljes bevételének 40 százaléka származhat ebből az országból. Egészen elképesztő adat, hogy az országban összesen 40 ezer (!) helyen lehet Apple terméket vásárolni.

De lássuk, hogy mire volt mindez elég! Vállalati szinten az Apple bő negyedével, 27 százalékkal tudta növelni bevételét (2014 első negyedéhez képest), amely elérte az 58 milliárd dollárt – a profit pedig 13,6 milliárdra rúgott. Az iPhone 6 és 6 Plus modellek alaposan kivették a részüket a pluszból, hiszen a telefonok eladásából származó bevétel 26 millárd dollárról 40 milliárd fölé nőtt, ami abszolút értékben is nagyobb, mint amennyivel az Apple egésze bővült. Mivel pontos eladási adatokat az Apple sem közöl, azt sajnos nem tudni, hogy az iPhone 6 Plus mennyire fogyott jól – gyanítjuk azért, hogy a kisebb modell sokkal népszerűbb volt – viszont összesen 61,2 millió készüléket adott el a vállalat.

Az iPadok és a Macintoshok már nem teljesítettek ennyire jól; bár Macből több fogyott, a vásárlók inkább az olcsóbb termékeket vették, így a bevétel számottevően nem nőtt (5,6 milliárd dollár lett). A leginkább viszont a táblagépek kategóriája szenvedett: amióta a tabletek megjelentek, nem volt olyan, hogy az Apple kevesebb pénzt hozott volna be velük, mint a számítógépeivel, 2015 első negyedében viszont erre is sor került, mivel a tabletekből származó árbevétel 5,4 milliárd dollárra esett vissza. És a csökkenés darabszámban is jelentős, 23 százalékos volt, amely 21 millió eladott tabletet jelent.

Aggódni mondjuk nem kell, mivel a vállalat továbbra is gigantikus pénzhalmon, közel 200 milliárd dolláron ül. Úgyhogy a két kisebb részleg gyengélkedése valószínűleg annyira nem viselte meg a vezetést…

Hozzászólások