Az A123 Systems 2001 óta készít ipari lítium-ion akkumulátorokat, indulását még az USA kormányzata is segítette 249 millió dollárral. Sok gyártónak szállított akkumulátort, köztük autógyártóknak is. 2012-es csődjét annak köszönheti, hogy a Fisker Karma, amely egy plug-in hibrid sportautó, hibás akkut kapott, és éppen egy bemutató közepén állt le az akku hibája miatt. Ezt nem lehetett eltussolni, tetemes visszahívás lett a dologból, amit a cég nem tudott elviselni. Már felszámolás alatt van, új tulajdonosa a kínai autóipari cég, a Wanxiang csoport.
Talán ezért is gondolhatta az Apple azt, hogy a felbomló cég mérnökeit megkörnyékezi, hogy a folyamatban lévő projektek minden részletéről tudomást szerezhessen. A vádakat az Apple természetesen tagadta. Az oka talán még most is megvan rá. A Reuters híre természetesen az, hogy a két cég peren kívül megegyezett egymással, ám ezt egyik cég képviselői sem kommentálták még, illetve az A123 képviselője jelezte, hogy biztosan nem nyilatkoznak.