Az európai körút utolsó előtti napján, szombaton Budapestre érkezett az elektromos mobilitást népszerűsítő eTourEurope rally csapata. A Tesla Model S-ből és Mitsubishi plug-in hybrid terepjárókból álló csapatot kilenc hazai Tesla kísérte Tatától a Westend tetőteraszáig, ahol délután kettő és négy óra között időzött a csapat.
A pihenő alatt nem csak a villanyautós közlekedés iránt érdeklődő közönség kérdéseire igyekeztek válaszolni, de megtöltötték az autókat is, hogy az estig hátralévő bő 300 km-es szakaszt is teljesíthessék. A szervezők és résztvevők célja, hogy demonstrálják az elektromos autók hosszabb távokon való használhatóságát, illetve hogy minél többeket nyerjenek meg ennek az alternatív közlekedési formának. A konvoj 9 nap alatt 4200 km-t tett meg, így az autóknak napi 450-550 km-es távokon kellett bizonyítaniuk.
A május 9-én Münchenből indult konvoj Bázel, Luxemburg, Párizs, Amszterdam, Hamburg, Berlin, Drezda és Prága után Pozsonyból érkezett a magyar fővárosba, hogy egy vasárnapi linzi megálló után visszaérkezzenek a müncheni kiindulási pontra. A Westend tetőteraszán kiemelt helyen a Tesla és a Mitsubishi mellett csak egy Renault és egy átalakított Peugeot állt. A rally többi résztvevőjéről nem hallottunk.
A Magyar Elektromobilitás Szövetség keretében rendezett budapesti állomáson a versenyzők és a Tesla közösség mellett felvonult az elektromos autóbusz és töltőoszlop gyártásban is érdekelt Evopro, az e-Golf-ot és Audi A3 E-Tront demonstráló Porsche Hungária, a hazai töltőoszlop infrastruktúra legnagyobb részét üzemeltető ELMŰ és az elektromos gokartozást kínáló FlashKart.
Az eseményen érthetetlen módon nem jelent meg a Nissan és a Kia, de hivatalosan a BMW sem, pedig mindhárom cég forgalmaz a Teslánál jóval elérhetőbb kategóriájú elektromos autót. A magyar utakon nagyjából 80 Nissan LEAF és 20 Tesla fut, de néhány tucat példány valószínűleg Kiaból, BMW-ből, Renaultból és Fiatból is gazdára talált már idehaza.
Magyarországon jelenleg 65 helyen lehet elektromos autót tölteni. A töltőoszlopok többsége Budapesten és környékén üzemel, de számos pont található a Balaton körül és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében is. A 400 km fölötti hatótávolsággal rendelkező és 3 fázisú váltóáramú aljzatokból gyorstöltésre képes Tesla Model S-ekkel már könnyedén bejárható az ország, de a kb. 150 km-es hatótávolságú Nissan, BMW, Kia és egyéb modellek a most elérhető infrastruktúra mellett még csak elővárosi közlekedésre alkalmasak.
A hazai villanyautó közösség délután ötkor a Hősök terét érintve az Andrássy úton végighajtva a Clark Ádám téren zárta az eTourEurope budapesti programját.