- 2015. június 1., 21:33
Az akkumulátora pedig még mindig tökéletes állapotban van.

A St Austell-i C&C Taxis társaság Wizzy névre keresztelt Nissan LEAF taxija májusban teljesítette a 100 ezredik mérföldjét, vagyis 2013 júliusi üzembe helyezése óta 160 ezer km-t tett meg. A második generációs LEAF akkumulátorának állapota a rengeteg használat ellenére még mindig az eredetihez közeli állapotban van (egy sáv sem tűnt el a 10-ből az akkuállapotot jelző skálán), ráadásul még fékbetétet sem kellett benne cserélni.

Az autót több, mint 1700 alkalommal töltötték villámtöltővel, vagyis tulajdonképpen minden egyes alkalommal 20-30 perc alatt töltötték fel az akkumulátorát. Ez napi átlagban 2,5 töltést jelent, ami jóval több, mint amire egy átlagos felhasználónál egy ilyen autó napi használatban számíthat. Ezek a számok jól mutatják, hogy alaptalanok az akkumulátor idő előtti elhasználódásával kapcsolatos aggályok.

A cornwalli LEAF nem az első, amelyik elérte ezt a mérföldkövet. Az egyik legismertebb példa az amerikai Washington állambeli Steve Marshé, aki napi 210 km-es ingázáshoz használja első generációs, 2011 májusában vásárolt Nissan LEAF-jét. Mivel a korábbi változat csak 120 km-es hatótávolságra volt képes, a kocsit a munkahelyén is töltenie kellett. A 160 ezer km-es óraállást 2013 decemberében, alig két és fél évvel az autó megvásárlása után érte el. Bár az az akkumulátor akkor már 17%-ot vesztett az eredeti kapacitásából, az még bőven benne van az elfogadható sávban. Jelenleg Marsh autója 137 ezer mérföldnél, vagyis 220 ezer km-nél jár, bár az akkujának a kapacitása a számítások szerint 60%-ra csökkent.

Budapesten is üzemel már 3 darab LEAF a Budapest Taxi flottájában. Ezeket naponta 2-3 alkalommal töltik gazdáik villámtöltővel, illetve egy alkalommal normál töltővel. A legtöbbet futott autó másfél éve van a flottában és 99 ezredik km-ét teljesíti. Eddig már nagyjából 1000 villámtöltésen és 480 normál töltésen van túl. Az autókat a tulajdonosaik 85%-ra töltik, így óvva az akkumulátort. Ennek eredményeként a 12 egységes akkumulátor állapotot jelző skáláról még egy egység sem hiányzik, és a regeneratív fékezésnek hála fékbetétet sem kellett egyik kocsiban sem cserélni a 100 ezer km ellenére.

Címkék
Hozzászólások