- 2015. június 10., 23:26
Az állandó gyorstöltés ellenére az akkumulátora úgy üzemel, mint újkorában.

A hétvégén megtette 100000. km-ét a legtöbbet használt magyarországi Nissan LEAF taxi. A Budapest Taxi flottájában szolgáló három Nissan LEAF egyike tavaly februárban állt üzembe, és az azóta eltelt 15 hónap alatt meghibásodás nélkül üzemelt. Ezt egy új autótól manapság már elvárjuk, de azt már sok kétkedő nyilván meglepetéssel fogadja, hogy a hibátlan működés nem csak az autó hagyományos alkatrészeire, de az akkumulátorra is igaz. Kővári László, az autó gazdája elmondta, hogy az egy töltéssel megtehető hatótáv a bő egy év alatt semmit sem csökkent, de nem jelez degradációt a műszerfalon erre rendszeresített skála sem. Ma is ugyanúgy el tud az autóval jutni autópályán a Balatonhoz is, mint tavaly, és ilyen használat mellett 150-170 km-es hatótávval lehet számolni. Ez egybecseng a többi LEAF használó által emlegetett nagyjából 150 km-es normál hatótávolsággal.


A kép jobb szélén látszik, hogy a skála legfelső pálcikája is világít, az akku tehát kiváló állapotban van.

A LEAF-fel való taxizás természetesen kicsit más szemléletmódot igényel, így nem való bárkinek. Mivel a fuvarok kiszámíthatatlansága miatt szükség van a legalább félig töltött akkura, a töltöttséget László ritkán engedi 40-50% alá, így naponta többször is megáll egy-egy villámtöltésre a Graphisoft Parkban vagy az Istenhegyi úti MOL kúton. A töltések többségét ezeknél a villámtöltőknél végzi, ami a közhiedelemmel ellentétben láthatóan jóval 1000 töltés felett sem teszi tönkre az akkumulátorcellákat. Ahogy az a külföldi példákban is látszott, a regeneratív fék miatt az autó a hagyományos tárcsafékeket alig használja, így a 100 ezer km alatt nem csak olajszűrő- és olajcserére, de még fékbetét cserére sem volt szükség.


Kővári Lászlót nem kell meggyőzni az elektromos autózásról. A hagyományos autójába már nem ül be.

Elképzelhető, hogy van Magyarországon ennél több km-t teljesített Nissan LEAF is, de olyan, ami mindezt ilyen rövid idő alatt és többnyire villámtöltőn tette volna, olyan biztosan nincs. A sokat futott LEAF-ek többsége Amerikából egyedileg behozott 1. generációs modell, amelyek még teljesen más akkumulátorral és elektronikával készültek, de azok meghibásodásáról vagy elhasználódásáról sincs még hír. Az Egyesült Államokban és Nyugat Európában számos példa akad 160 ezer km-t és 200 ezer km-t jelentősebb elhasználódás és probléma nélkül teljesítő LEAF-ekről.


A Graphisoft Parkban egy időre megugrott a LEAF sűrűség.
Címkék
Hozzászólások