- 2015. szeptember 1., 12:29
Biztonságos a technológia, de van, amit még nem ismer eléggé. Például a jobbkéz-szabályt és a fixit.
Hirdetés

A Google autói már 1,1 millió mérföldet vezettek önállóan, a sofőr segítsége nélkül, és csak most találkoztak egy olyan esettel, ami két percre feltartott mindenkit. Austinban (Texas államban) történt, hogy egy egyenrangú útkereszteződéshez érkező kerékpáros viselkedését a Google autója nem tudta értelmezni. A forgalmi helyzetről azt kell tudni, hogy ott nincs jobbkéz-szabály, a kereszteződésben annak van elsőbbsége, aki előbb érkezett hozzá. Ha egyszerre érkeztek, csak akkor van a jobbról jövőnek elsőbbsége. Azért van ez így, hogy az egyik úton érkező autók ne tartsák fel a többit, így egyébként igazságosabb.

Pont ezt az időzítést nem ismeri még elég jól a Google autója, ami a kerékpáros elmondása alapján egy másodperccel előbb ért a kereszteződéshez. Mivel haladó kerékpárost látott, megállt, majd némi várakozás után el is indult, de rögvest megállt. Azért mert a biciklis kerékpárja egy direkt hajtású (fixi) volt, és ahelyett, hogy letette volna a lábát, a két kerekén egyensúlyozott, várva az autó áthaladását. Miután elindult az autó, éppen előre mozdult pár centimétert, amit az autó bemozduló kerékpárosként érzékelt. Az elindulás-megállás-várakozás végtelen ciklusa derengett fel, miközben a Google munkatársai az autóban a térdüket csapkodták nevetésük közben. A kerékpáros valószínűleg megunta két perc után, és inkább leszállt, így megszűnt a forgalmi akadály is. Elmondása szerint nagyobb biztonságban érezte magát, mint más autósokkal való találkozásakor, és nem zavarta a kis közjáték. A Google autója tényleg biztonságos, de mi lesz, ha a belvárosban kerékpárosok tucatjaival találkozik egy hasonló kereszteződésben?

Címkék