- 2016. április 28., 15:11
A növekedés váratlanul stagnálásba váltott át, a negyedik és ötödik helyre pedig megint ként új szereplő ért oda.
Hirdetés

Befutott az IDC legújabb jelentése, amely a várakozásokkal ellentétben arról számol be, hogy éves viszonylatban nem nőtt számottevően az okostelefonok piaca. 2016 első három hónapjában 334,9 millió telefont értékesítettek a gyártók, míg egy évvel korábban 334,4 millió telefont talált gazdára. A legtöbb készüléket továbbra is a Samsung adta el, a most értékesített 81,9 millió telefon szintén nagyjából ugyanannyi, mint amennyit a koreai vállalat 2015 első három hónapjában el tudott adni (ez 82,4 millió volt). Nem túl meglepő módon a vállalat piaci részesedése sem változott, továbbra is 25 százalék körüli. Az Apple viszont eléggé visszaesett; ahogyan arról tavaly beszámolunk, 61-ről 51 millióra csökkent az iPhone-ok eladása, ez piaci részesedésre levetítve 3 százalékost mínuszt jelnet az Apple neve mellett. A harmadik helyre menetrendszerűen a Huawei futott be, a legnagyobb kínai gyártó ráadásul igen jól teljesített, hiszen 10 millióval több, összesen 27,5 millió okostelefont tudott eladni. Ha a vállalat így folytatja, akkor két éven belül akár az Apple-t is megelőzheti.

A negyedik és ötödik helyre szintén két kínai cég fért fel: az Oppo és a vivo, amelyek a Huaweijel ellentétben a nemzetközi piacra egyelőre nem nagyon kacsintgatnak ki. Az IDC rendszerint csak az első öt gyártót emeli ki, a többieket egy kalap alá veszi, és az, hogy a negyedik és az ötödik helyre mikor ki kerül be, az nagyrészt a szerencsén múlik. Volt már itt az LG, a Lenovo, a Xiaomi, a Sony is, amikor éppen egy olyan kütyüt sikerült piacra dobni, amiből várakozásokon felül fogyott. A Samsung, az Apple és a Huawei teljesítménye éppen amiatt becsülendő, hogy ez a három vállalat most már elég stabilan őrzi a helyét.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a stagnálás csak átmeneti vagy tartós lesz-e, ha utóbbi, akkor érdekes lesz látni, hogy az egyes gyártók miként alakítják majd a stratégiát – a Samsung és az Apple kivételével mindenki elsősorban piacot szerezne, de ha nincs növekedés, akkor ez sokkal nehezebb, sokkal költségesebb feladat. A kínai gyártók számára persze adott a nemzetközi porondra való kilépés lehetősége is, így nekik talán könnyebb dolguk lesz a következő időkben, mint azoknak a gyártóknak, akiknek a meglévő felhasználói bázis megtartása kell, hogy legyen az elsődleges cél.

Hozzászólások