Az Uber eléggé ellentmondásos abban a tekintetben, hogy az emberek egyik fele imádja, a másik fele pedig egyenesen utálja. Az viszont biztos, hogy a vállalat nagyon hirtelen nőtte ki magát egy startupból a világ egyik legértékesebb brandjévé. Az Uber a saját piacán természetesen vezető szerepet tölt be, és nagyon úgy néz ki, hogy ez a jövőben nem is fog változni. A cég ugyanis elég nagy, 3,5 milliárd dolláros tőkeinjekciót kapott egy szaúd-arábiai befektetési alaptól (ez közel 1000 milliárd forintnak felel meg!)
Az Uber értéke egyébként már így is szinte felfoghatatlan, hiszen fizikai termék nélkül ér több mit 60 milliárd dollárt. A befektetési alap elsődleges célja az volt, hogy delegálhasson egy tagot az igazgatótanácsba – aki Yasir Al-Rumayyan, a Public Investment Fund vezetője lesz. Hogy mi lesz a pénz konkrét sorsa, azt egyelőre még nem lehet tudni, főleg mert az Uber már így is hatalmas pénzeket költ fejlesztésre, csak a közel-keleti és afrikai régióban több száz millió dollárt.
Az Uber és Szaud Arábia kapcsolata azért is érdekes, mert az ország elvileg azon van, hogy 2030-ra érezhetően csökkentse függetlenségét az olajpiaci trendektől és jelentősen csökkentse a munkanélküliséget; az Uberrel való együttműködéstől azt várják, hogy segítsen a megoldásban.