- 2017. január 26., 12:52
Persze nem ez az eredeti szándék, de ha a hirdetések elárasztják a csevegő alkalmazást, sokan bosszúsak lesznek.

Lassan egy éve, hogy felmerült annak lehetősége, hogy a Facebook hirdetéseket helyezzen el a Messenger alkalmazásban. A projekt állásáról egészen mostanáig nem sok mindent lehetett tudni, most viszont megint érdekes információk kerültek nyilvánosságra: állítólag heteken belül megkezdődik az éles teszt, mégpedig az ausztráliai és tajvani felhasználók bevonásával. A Facebook oldaláról természetesen nagyon jónak tűnik a döntés, hiszen ha a tapasztalatok kedvezően alakulnak, akkor egy globális nyitást követően több mint 1 milliárd felhasználóhoz lehetne célzott hirdetéseket eljuttatni.

Felhasználói oldalról ugyanakkor már más a helyzet, elég csak a nemrégiben bevezetett „milyen napom van" kártyácskákra gondolni, amiket a legtöbben gyűlölnek. Mégpedig azért, mert kikapcsolhatatlan funkcióról van szó, ami ráadásul még túl sok helyet is elfoglal. Szinte biztos, hogy a hirdetéseket sem lehet majd kikapcsolni, és az is egészen valószínű, hogy a hirdetések mérete sem lesz apró. A hirdetések a tervek szerint a legutóbbi beszélgetések listája alatt jelennek majd meg, hogy az app megnyitásakor azonnal látszódjanak, vagyis végső soron még többet kell majd lefelé görgetni, ha a kapcsolati listába felvett ismerősök között szeretnénk görgetni. Nem neveznénk éppen felhasználóbarát újításnak!

Leginkább abban reménykedhetünk, hogy távoli barátaink sem fogják élvezni a tesztet, így a Facebook talán újragondolja a stratégiát, és nem erőltet rá felhasználóira egy ennyire barátságtalan funkciót.

Címkék
Hozzászólások